کد خبر : 13256
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مرداد 1402 - 17:07

در پی قرآن سوزی،سوئد سطح هشدار تروریستی را افزایش داد

در پی قرآن سوزی،سوئد سطح هشدار تروریستی را افزایش داد
سوئد پنجشنبه سطح «هشدار تروریستی» در این کشور را افزایش داد «که نشان‌دهنده یک تهدید جدی است.» این اقدام پس از سوزاندن قرآن و اقدامات دیگر علیه کتاب مقدس مسلمانان صورت می‌گیرد که باعث خشم مسلملانان را بر انگیخت

به گزارش  کلینی نیوز به نقل از رویترز، در ماه‌های اخیر فعالان ضد اسلامی چندین نسخه از قرآن را در سوئد، و همچنین در دانمارک، سوزانده یا به آنها آسیب رساندند. در این دو کشور لیبرال جهان در چهارچوب آزادی بیان، انتقاد از دین مجاز است.

اما به عقیده بسیاری از مسلمانان بی‌احترامی به قرآن که آن را کلام خداوند می‌دانند، گناه بزرگی محسوب می‌شود.

سرویس امنیتی سوئد «ساپو»، هشدار تروریستی را از سطح سه به چهار افزایش داده که نشان‌دهنده یک تهدید جدی است. شماره پنج، خطرناک‌ترین سطح امنیتی در این کشور محسوب می‌شود.

دانمارک و سوئد تدابیر کنترل مرزی را تشدید کرده اند زیرا مقامات دو کشور به دنبال اقدامات اهانت بار علیه مسلمانان در آتش زدن و نابودی چند نسخه از قرآن کریم در ماه های اخیر، نگران انتقام جویی هستند.

  رهبر انقلاب: اشد مجازات برای عامل جسارت به ساحت قرآن مورد اتفاق همه علمای اسلام است

شارلوت فون اِسن (Charlotte von Essen‌) رئیس سرویس امنیت ملی سوئد در یک کنفرانس خبری گفت: سوئد از یک هدف بالقوه برای حملات تروریستی، به یک هدف اولویت‌دار تبدیل شده است.

وی همچنین گفت: تهدید حمله از سوی «فعالان [تندرو] خشن» در سال گذشته افزایش یافته است.

به دنبال اعتراضات در سوئد و کشور همسایه آن دانمارک علیه قران سوزی، انگلیس و آمریکا به اتباع خود درباره سفر به استکهلم به دلیل احتمال وقوع حملات تروریستی در این کشور هشدار دادند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.