کد خبر : 6938
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 مرداد 1401 - 18:22

حمیدرضا صیدمحمدی

تشریح عملکرد بخش فشافویه در منطقه سیل زده مزداران فیروزکوه

تشریح عملکرد بخش فشافویه در منطقه سیل زده مزداران فیروزکوه
بخشدار فشافویه  عملکرد،عملیات امداد رسانی در منطقه سیل زده مزداران فیروزکوه را تشریح کرد

به گزارش کلینی نیوز، هادی حسین‌خانی بخشدار فشافویه روز پنجشنبه ۲۰ مرداد ماه در گفت‌وگو با سایت روایت اول نزدیک به فرمانداری شهرستان ری به تشریح عملکرد،عملیات امداد رسانی درمنطقه سیل زده مزداران فیروزکوه پرداخت و بیان داشت: روز جمعه هم زمان با نماز جمعه ۱۴ مرداماه به دستگاه‌ها اجرایی حاضر در بخش فشافویه آماده‌باش  اعلام شد.

بخشدار فشافویه افزود: از روز شنبه ۱۵ مردادماه، بر اساس اعلام فرماندار محترم شهرستان ری، تجهیزاتی شامل چهار دستگاه کمپرسی، یک بیل بک، یک دستگاه بابکت و یک دستگاه لودر، به همراه یک دستگاه خودروی پیکاپ آماده و به منطقه اعزام شد.

 

 

عصر روز ۱۶ مردادماه همزمان باشب تاسوعای حسینی (ع)، شیرزادیعقوبی شهردارحسن آبادبه همراه حسن ایلانلو رئیس شورای اسلامی شهر در پی وقوع سیلاب در شهرستان فیروزکوه، جهت امدادرسانی به مناطق سیل‌زده فیروزکوه با تعدادی از ادوات موتوری سنگین و نیمه سنگین شهرداری عزیمت کردند.

محمد حیدری‌منش فرماندار شهرستان فیروزکوه در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه تمام فرمانداری‌های استان برای امدا‌درسانی در روستای مزداران پای کار بودند، تصریح کرد: بعد از شکل‌گیری قرارگاه مدیریت بحران، برای امدادرسانی‌ در روستای مزداران، یک نقطه برای هر فرمانداری فیروزکوه تعیین شد تا ‌‌سریعا از منطقه آسیب‌زدایی شود و‌ زندگی مردم برقرار گردد.

  پیام بخشدار فشافویه به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار

Kolayninews ir 14015192

یروهای بخش فشافویه در خدمت مناطق سیل زده شهرستان فیروزکوه

حسین خانی محدوده تعیین‌شده برای امداد رسانی و بازگشایی نیروهای بخش فشافویه را محور مواصلاتی اصلی روستای مزداران و اطراف آن برشمرد و افزود:خیابان اصلی بانام آبشار در داخل خود مزداران پاک‌سازی و بازگشایی و تمام گل‌ولای از منطقه خارج شد.

بخشدار فشافویه اظهار داشت: روستای ده گردان نیز که در پایین‌دست قرار داشت، به کمک نیروهای امدادرسان اعزامی از بخش فشافویه طی ۲ روز گذشته بازگشایی شد.

Kolayninews ir 14015191

شیرزاد یعقوبی شهردار شهرحسن آباد/حجت الاسلام میثم درگاهی امام جمعه شهرحسن آباد/سیدمرتضی کرمانی معاونت خدمات شهری شهرداری حسن آباد در منطقه سیل زده مزداران فیروزکوه

 

وی تصریح کرد: بخش فشافویه تنها بخشی بود  که امام‌جمعه محترم شهر حسن آباد، بخشدار، نیروهای بسیج و شهرداری، مدیر بحران و خدمات شهری شهرداری در محل حضور داشتند.

  بخشدار فشافویه:مدیریت بحران آب نیازمند همراهی و صرفه جویی است

وقوع دوباره سیل در مناطقی از شهر فیروزکوه

رییس جمعیت هلال احمر ۱۹ مردادماه اعلام کرد: به دنبال وقوع دوباره سیل دست‌کم سه نفر هم در منطقه تنگه واشی مصدوم شدند، شماری از افراد گرفتار در سیل نجات یافتند و عملیات گروه‌های امدادی برای جست‌وجوی افراد آسیب‌دیده احتمالی با استفاده از سگ‌های زنده‌یاب در این منطقه ادامه دارد.

پیرحسین کولیوند افزود که در پی اطلاع از وقوع سیل در فیروزکوه و منطقه تنگه واشی و روستای کمند، گروه امداد و نجات و چهار تیم با سگ‌های زنده‌یاب به منطقه اعزام شدند و تعدادی از افراد سیل‌زده و سه نفر مصدوم در تنگه واشی با بالگرد هلال احمر به محل امن انتقال داده شدند.

کولیوند افزود که افرادی که در جریان سیل نوزدهم فیروزکوه مصدوم شده‌اند به بیمارستان انتقال یافتند.

همزمان شاهین فتحی، مدیرعامل هلال‌احمر استان تهران، گفت که در پی وقوع دوباره سیل در مناطقی از شهر فیروزکوه، تنگه واشی و روستاهای نام‌آور، بادرود، طرود و کمند، عملیات‌ امدادرسانی با حضور نیروهای هلال احمر و سگ‌های زنده‌یاب ادامه دارد.

  تشریح عملکرد شش ماهه بخشداری فشافویه

مدیرعامل هلال‌احمر استان تهران با اشاره به آغاز امدادرسانی به کسانی که از عصر چهارشنبه نوزدهم مرداد ماه گرفتار سیلاب در فیروزکوه و روستاهای اطراف تنگه واشی شده‌اند، گفت که تا ساعت‌های پایانی چهارشنبه شب ۱۸ نفر با بالگرد و سه نفر توسط تیم‌های زمینی نجات یافته‌اند و اسکان اضطراری این افراد در حال انجام است.

فتحی همچنین گفت که از میان افراد نجات یافته، ۱۵ کوهنورد گرفتار در منطقه تنگه واشی بودند که با بالگرد به منطقه امن منتقل شدند.

به گزارش رسانه‌های ایران، سیل در مناطقی از شهر فیروز کوه، تنگ واشی و روستاهای اطراف در پی بارندگی شدید عصر و شامگاه چهارشنبه نوزدهم مرداد ماه رخ داده است.

به گفته آقای حسین‌خانی بخشدار فشافویه، احتمال اعزام نیروها امداد رسان از روز جمعه ۲۱ مردادماه به دیگر مناطق برای ادامه خدمات امداد رسانی در شهرستان فیرزکوه وجود خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.