کد خبر : 11351
تاریخ انتشار : جمعه 8 اردیبهشت 1402 - 18:10

بازداشت رهبران جنبش حسینیون جمهوری آذربایجان در ایران

بازداشت رهبران جنبش حسینیون جمهوری آذربایجان در ایران
احمد نادری، نماینده مجلس از بازداشت برخی رهبران جنبش «حسینیون» در ایران خبر داد.

به گزارش کلینی نیوز، نادری در توئیتی نوشت: ‏سالهاست که جمهوری ‎باکو به آلت دست ‎اسرائیل ومحلی برای اقدامات ضد ایرانی تبدیل شده.

در روزهایی که این رژیم به تشدید اقدامات روی آورده، دستگیری برخی رهبران ‎حسینیون در ایران اقدامی غلط و برخلاف منافع ملی و ادامه سیاست‌های انفعالی گذشته درقبال رژیم است که باید تغییر کرده واصلاح شود.

وبسایت آذری‌ها هم با بیان موضع مشابهی نوشته: «صدها تن از فعالان مذهبی و اجتماعی طرفداران ایران نیز در باکو دستگیر شده‌اند اما در ایران، در کمال شگفتی، به جای اینکه طرفداران رژیم علی‌اف بازداشت شوند، طرفداران خود ایران بازداشت می‌شوند! اکنون بیم ایران می رود که با تداوم این وضع غیرقانونی، این چهره های ایرانگرا به باکو تحویل داده شوند که در این صورت زندگی آنها در خطر خواهد بود.»

  وزارت اطلاعات ایران از انهدام چند هسته تروریستی خبر داد

توحید ابراهیم بیگلی در مصاحبه‌ای به روزنامه ایران گفته بود: «حاج قاسم معتقد بود روزی جنگ در سوریه تمام می‌شود اما کار محور مقاومت با اسرائیل به قفقاز جنوبی خواهد کشید.

جمهوری آذربایجان به تازگی روابطش با اسرائیل را گسترش داده و دو کشور سفارتخانه‌های دائمی در خاک یکدیگر گشوده‌اند. تهران به شدت از این سیاست باکو انتقاد کرده است.

جنبش حسینیون در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «مردم عزیز آذربایجان! رژیم علی‌اف، آذربایجان را به باتلاقی بزرگ می‌کشاند. رژیم اسرائیل و برنامه‌های زشت اردوغان ممکن است آذربایجان را به زودی وارد شعله‌های آتش کند… ما نیازی به ارتش‌های بیگانه و تروریست‌های تکفیری نداریم. مردم آذربایجان به ویژه جوانان ما نباید قربانی رویاهای خام فرعون مست و قمارباز خانواده علی‌اف شوند… علی‌رغم تکذیب‌های الهام علی‌اف، پایگاه، افسران و تجهیزات اسرائیل در حال حاضر در آذربایجان مستقر هستند.»

  امیرعبداللهیان به مسکو می‌رود

ایران به تازگی با عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک توافق کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.