کد خبر : 13246
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1402 - 14:02

ایران قیمت بلیت پرواز برای ایام اربعین را افزایش داد

ایران قیمت بلیت پرواز برای ایام اربعین را افزایش داد
هزینه بلیت پرواز اربعین از مشهد (مشهد - نجف - مشهد) و (مشهد- بغداد - مشهد) یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته و به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

به گزارش کلینی نیوز، رئیس سازمان هواپیمایی ایران قیمت پرواز رفت و برگشت در ایام اربعین را ۸ میلیون تومان اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، وی گفت که قیمت بلیت پروازهای اربعین در مسیر رفت و برگشت تهران به نجف و بغداد ۸ میلیون تومان و مشهد به نجف و بغداد ۹.۵ میلیون تومان مصوب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، هزینه بلیت پرواز اربعین از مشهد (مشهد – نجف – مشهد) و (مشهد- بغداد – مشهد) یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته و به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

مسؤولان سازمان هواپیمایی کشوری می‌گویند: هزینه بلیت پروازهای بین‌المللی بسته به عرضه و تقاضاست و در صورتی که پروازها کم‌تر از تقاضا باشد، بلیت هم گران می‌شود!

  شناسایی ۳۴۵ بیمار جدید کرونا/ ۴ بیمار کرونایی جان باختند

محمد محمدی‌بخش در نشست خبری با اشاره به این‌که سال گذشته در اربعین حدود ۲۵۱ هزار نفر از طریق حمل‌ونقل هوایی به عتبات عالیات منتقل شدند،‌اظهار کرد: همه مولفه‌های مربوط به اربعین ۱۴۰۲ فراهم شده و هماهنگی با عراق نیز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: امسال با تعداد زیادی هواپیما به دو فرودگاه بغداد و نجف پرواز خواهیم داشت و بیشترین پروازها را در بازه زمانی ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور ماه خواهیم داشت.

این مقام ایرانی یادآور شد: الان ۱۵۰ پرواز هفتگی به عراق داریم که پروازها را به صورت پلکانی افزایش می‌دهیم تا بتوانیم به زائران اربعین خدمات رسانی کنیم.

  کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳، رزمایش دریایی مشترک چین، روسیه و ایران

گفتنی است، حدود ۹۵ درصد زائران به صورت زمینی در ایام اربعین عازم عراق می‌شوند.

زمان عرضه بلیت پرواز اربعین

امسال سفر اربعین از ابتدای ماه صفر هم‌زمان با ۲۷ مرداد برنامه‌ریزی شده است که بلیت پروازهای اربعین از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور عرضه ‌شود. بسیاری از زائران که قصد سفر هوایی به عراق در ایام اربعین را دارند، سفر خود را برای روزهای منتهی به اربعین برنامه‌ریزی می‌کنند.

برای خرید بلیت پرواز اربعین، در سامانه سماح ثبت‌نام کنید

در آستانه اربعین حسینی کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین برای ارائه خدمات مناسب به زائران برنامه‌ریزی می‌کنند. سامانه سماح نیز برای این منظور طراحی و ثبت‌نام از زائران در این سامانه در حال انجام است.

  همکاری اساتید دانشگاه در آمریکا، انگلیس و استرالیا در تحقیقات علمی با دانشگاه شریف

ستاد مرکزی اربعین در نخستین اطلاعیه، به لزوم ثبت‌نام در سامانه سماح اشاره کرده و آورده است: «پیش‌بینی خدمات مناسب رفاهی، حمل و نقلی، بیمه‌ای و… برای زوار اربعین مستلزم ثبت‌نام در سامانه سماح است».

سال گذشته ستاد مرکزی اربعین با همکاری وزارت راه و شهرسازی، بلیت پرواز اربعین را ساماندهی کرد و دیگر بلیت پروازها از سوی سایت‌های فروش بلیت، عرضه نشد. این اقدام به منظور جلوگیری از گران‌فروشی برخی از سایت‌ها‌ صورت گرفت.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.