کد خبر : 2117
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 آذر 1397 - 11:25

امام جمعه حسن آباد فشافویه:جایگاه فیلم و سریال در مبارزه با جنگ نرم دشمن بسیار برجسته است

امام جمعه حسن آباد فشافویه:جایگاه فیلم و سریال در مبارزه با جنگ نرم دشمن بسیار برجسته است
امام‌جمعه شهر حسن‌آباد: آمریکایی‌ها با استفاده از قدرت نرم موفق به تغییر رژیم‌های سیاسی در کشورهایی چون لهستان، گرجستان، چک‌اسلواکی، قرقیزستان، اکراین و تاجیکستان شدند.

به گزارش کلینی نیوز،  حجت‌الاسلام عبدالعلی استیری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر حسن‌آباد اظهار داشت: مقام معظم رهبرى پس از دیدار مفصل و چند ساعته‌اى که با تعدادی از تهیه‌کنندگان، کارگردانان و بازیگران سریال‌های نمایشى داشتند، نظرات خودشان را در قالب پیامى براى آن‌ها ارسال فرمودند که از طریق رسانه ملى به اطلاع عموم نیز رسید. معظم له در این پیام به مسائل مهمى اشاره فرمودند که به برخى اشاره می‌کنم:
اصالت فرهنگ گم نشود
خطیب نماز جمعه شهر حسن‌آباد با اشاره به تحریم های اقتصادیآمریکا علیه مردم ایران اظهار داشت: درحالی‌که کشور با مشکلات عدیده‌اى به‌خصوص در عرصه اقتصاد مواجه است و درواقع درگیر یک جنگ تحمیلى و تمام‌عیار اقتصادى هستیم، نباید اجازه داد این جنگ اقتصادى، ما را از مباحث فرهنگى غافل کند. اصلاً تمام مشکل و درگیرى سیاسى، امنیتى و اقتصادى دشمن با ما بر سر همین فرهنگ است. اگر ملت و نظام ایران در مقابل سلطه فرهنگى آمریکا سر خم کند و تسلیم شود، خودبه‌خود بقیه درگیرى‌ها هم تمام می‌شود! انقلاب اسلامى سال ۱۳۵۷ هم یک حرکت فرهنگى بود.
حجت‌الاسلام استیری تصریح کرد: انقلاب با اسلحه پیروز نشد، آنچه انقلاب را پیروز کرد، حرکت فرهنگى و آگاهى بخشى حضرت امام (ره) بود که عمدتاً از طریق شبکه مساجد به‌عنوان پایگاه فرهنگى انقلاب انجام مى‌شد.

  سگ‌های ولگرد پایتخت در حسن‌آباد رها می‌شوند

جنگ نرم همه‌جانبه دشمن، امروز قابل‌انکار نیست
نماینده ولی‌فقیه در بخش فشافویه با اشاره به فروپاشی شوروی سابق در سال ۱۹۹۱ میلادی و پایان جنگ سرد بیان داشت: کارشناسان بخش جنگ در ایالات‌متحده با استفاده از تجربه‌هایی که از دو جنگ جهانی و دوران جنگ سرد داشتند دریافتند که می‌شود با هزینه کمتر و بدون دخالت مستقیم در سایر کشورها به اهداف سیاسی، اقتصادی و… دست‌یافت که در ادبیات سیاسی جهان به جنگ نرم شهرت یافت.
خطیب نماز جمعه شهر حسن‌آباد ادامه داد: این نوع جنگ از فروپاشی شوروی شروع و تاکنون ادامه داشته و متکی بر تهدیدات نرم و قدرت نرم فرهنگی و اجتماعی است. آمریکایی‌ها با استفاده از این نوع جنگ تاکنون موفق به تغییر چندین رژیم سیاسی در کشورهای موردنظر شدند.
وی در ادامه افزود: انقلاب‌های رنگی که در چندین کشور بلوک شرق و شوروی سابق رخ داد، درواقع نمونه‌ای از جنگ نرم است. آمریکایی‌ها با استفاده از قدرت نرم موفق به تغییر رژیم‌های سیاسی در کشورهایی چون لهستان، گرجستان، چک‌اسلواکی، قرقیزستان، اکراین و تاجیکستان گردید. در تمامی این دگرگونی‌های سیاسی بدون استفاده از ابزار خشونت و صرفاً با تکیه‌بر قدرت نرم و ابزار رسانه، با تغییر در ارزش‌ها و الگوهای رفتاری از رژیم‌های سیاسی حاکم مشروعیت ‏زدایی گردید و از طریق جنبش‌های مردمی و ایجاد بی‌ثباتی سیاسی، قدرت سیاسی جابه‌جا شد.
این نوع جنگ علیه ما غیرقابل‌انکار است بااین‌حال، برخى آن را انکار مى‌کنند، برخى‌ بى‌تفاوت از برابر این حادثه‌ى ملّى می‌گذرند و برخى هم با دشمن همراهى و به او کمک می‌کنند که این خود نیز بخشى از جنگ نرم است. در این جنگ، هنرمندان و اهالى فکر و نظر، در حکم نیروهاى مسلّح در جنگ سخت‌اند.
حجت‌الاسلام عبدالعلی استیری در ادامه اظهار داشت: انکار جنگ نرم نیز خود بخشى از جنگ نرم است. چرا؟ چون انکار غفلت مى‌آورد. دشمن آمده پشت در خانه شما و مشغول خرابکارى است و یکجاهایی حتى ورود نیز کرده است، بجاى آن‌که فکر تدبیر و چاره شود برخى این هجمه را انکار کنند. نتیجه چه مى‌شود؟ بی‌خیالى و خوش‌خیالی و بى‌عملى.
خطیب نماز جمعه شهر حسن‌آباد با اشاره به‌غفلت نسبت به تهاجم فرهنگى و جنگ نرم دشمن اظهار داشت: البته عده‌اى پا را از این مرحله نیز جلوتر گذاشته و خود تبدیل به سرباز تهاجم فرهنگى مى‌شوند. ترویج منکرات و تضعیف اخلاق و ایمان در تولیدات فرهنگى یا به عبارت دقیق‌تر ضد فرهنگی از نشانه‌هاى این قضیه است. بی‌اعتنایی و غفلت نسبت به تهاجم فرهنگى و جنگ نرم دشمن یک‌جور ضایعه و خسارت است و شیفتگى، همراهى و همکارى با دشمن به‌مراتب زشت‌تر است. سربازى که در جنگ با دشمن و علیه جبهه خودى همکارى دارد، آیا این کار چیزی جز خیانت است؟
وی ادامه داد: مبارزه فقط با سخنرانى و نگارش نیست؛ بلکه هنر هم باید میدان‌دار باشد. جایگاه فیلم و سریال در این میان بسیار برجسته است. عظمت و استقلال و شجاعت و ظرفیت‌های علمى و عملى ملّت و انقلاب را باید با زبان هنر بیان کرد که نوعی مبارزه با جنگ نرم دشمن است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.