کد خبر : 10951
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 فروردین 1402 - 9:50

امارات در رتبه سوم جهان در جذب سرمایه خارجی

امارات در رتبه سوم جهان در جذب سرمایه خارجی
امارات متحده عربی در رده بندی جذب سرمایه مستقیم خارجی در رتبه نخست منطقه خاور میانه و شمال آفریقا و رتبه سوم جهان در سال جاری قرار گرفت.

به گزارش کلینی نیوز ، براساس جدیدترین گزارش موسسه معتبر «کرنی» و به نقل از المانیتور، امارات متحده عربی میان کشورهای خاورمیانه در رتبه اول قرار دارد و رتبه سوم  جهان را از لحاظ جلب اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی در سال ۲۰۲۳ کسب کرده است.

شاخص کرنی، یک نظرسنجی سالانه از مدیران تجاری در جهان است که بازارها را براساس چشم‌انداز سرمایه‌گذاری آن‌ها در سه سال آینده رتبه‌بندی می‌کند.

اولین گزارش کرنی در سال ۱۹۹۸ منتشر شد، این اولین‌بار است که این شرکت یک شاخص را به بازارهای نوظهور اختصاص می‌دهد.

تولید ناخالص داخلی امارات در سال ۲۰۲۲، ۷.۹ درصد بود و پیش بینی می شود که دومین قدرت اقتصادی بزرگ خاورمیانه با روند پایدار در سال های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ به ترتیب با میانگین ۳.۲ درصد و ۴.۸ درصد به رشد خود ادامه دهد.

  جام ملت های آسیا؛ایران 2 - امارات 1

کرنی درباره قطر نیز اعلام کرد که میزبانی موفق در جام جهانی در سال گذشته، باعث افزایش علاقه سرمایه‌گذاران خارجی به قطر شده است؛ اقتصادی که در سال گذشته میلادی ۴.۱ درصد رشد داشت و افزایش ۱.۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ را ثبت کرد.

امریکا برای یازدهمین بار متوالی توانست رتبه اول جهان را به خود اختصاص دهد و کانادا هم در جایگاه دوم قرار گرفت.

همچنین ژاپن با یک پله صعود به رتبه سوم جهان دست یافت و آلمان با یک پله سقوط نسبت به سال گذشته در رتبه چهارم جهان قرار گرفت.

در سطح شاخص اطمینان سرمایه گذاری خارجی در منطقه، امارات متحده عربی توانست رتبه ۱۸ جهان را کسب کند و سپس قطر در رتبه ۲۱ و عربستان سعودی در رتبه ۲۴ جهان قرار دارند.

  آمریکا به عمان، امارات و ترکیه برای دور زدن تحریم‌های ایران و روسیه هشدار داد

کشور ایران بدلیل تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران و تبعیت کشورهای اروپایی از این تحریم ها در لیست کرنی  نامی از ایران ذکر نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.