کد خبر : 6658
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مرداد 1401 - 13:35

استقبال جبهه مقاومت ملی افغانستان از کشته شدن الظواهری رهبر القاعده

استقبال جبهه مقاومت ملی افغانستان از کشته شدن الظواهری رهبر القاعده
جبهه مقاومت ملی افغانستان خواستار همکاری جهان در امر مبارزه با تروریسم جهانی شد

به گزارش کلینی نیوز، جبهه مقاومت ملی افغانستان به رهبری احمد مسعود، روز چهارشنبه، ۱۲ مرداد، با انتشار اطلاعیه‌ای، در واکنش به مرگ رهبر القاعده در پی حمله آمریکا، اعلام کرد که کشته شدن الظواهری بار دیگر «موضع برحق» جبهه مقاومت ملی در ایستادگی‌ مقابل گروه طالبان را که میزبان خطرناک‌ترین گروه‌های افراطی و تروریست‌های بین‌المللی‌اند، به اثبات می‌رساند.

زلمی خلیل زاده، نماینده پیشین آمریکا برای افغانستان گفته است که به احتمال زیاد برخی از مقام‌های طالبان از جمله شبکه حقانی از حضور ایمن‌الظواهری، رهبر القاعده در کابل باخبر بودند.

نماینده پیشین آمریکا گفته است که به این دلیل تعجب نخواهد کرد که  که برخی از عناصر طالبان به آمریکا در قسمت مکان اسکان ظواهری کمک و راهنمایی کرده باشند.

  انفجار در غرب کابل دست کم هفت کشته و بیست زخمی برجای گذاشت

در اطلاعیه جبهه مقاومت ملی افغانستان آمده است: «با اینکه رهبر گروه القاعده از بین رفت، اما گروه‌های تروریستی مانند القاعده در این مدت برای احیای دوباره فرصت خوبی داشتند.»

جبهه مقاومت ملی افغانستان افزود که سکونت رهبر القاعده در امن‌ترین نقطه پایتخت افغانستان نشان می‌دهد که افغانستان بار دیگر به مرکز تجمع گروه‌های افراطی و لانه‌ای امن برای تروریست‌ها تبدیل شده است. به گفته جبهه مقاومت ملی، به دلیل تعامل و همکاری طالبان با سازمان‌های تروریستی بین‌المللی، کشورهای منطقه و جهان از سمت افغانستان در معرض تهدید قرار گرفته‌اند.

ایمن الظواهری، جانشین اسامه بن لادن در رهبری القاعده، در حمله پهپادی آمریکا که صبح یکشنبه، ۳۱ ژوییه، انجام شد، در ناحیه شیرپورکابل هدف قرار گرفت و کشته شد. جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه، در بیانیه‌ای که در کاخ سفید ایراد شد، ضمن تایید این خبر گفت تروریستی که در سازماندهی حملات ۱۱ سپتامبر نقش داشت، در یک عملیات ضدتروریسم با موفقیت‌ از بین رفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.