کد خبر : 17988
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 فروردین 1403 - 11:25

آمار سازمان ملل از پناهجویان در اردن و میزان کمک‌رسانی به آنها

آمار سازمان ملل از پناهجویان در اردن و میزان کمک‌رسانی به آنها
اردن بعد از لبنان دومین کشور عربی است که آوارگان و پناهجویان در این کشور از جمله آوارگان عراقی بیشترین بهره را از کمک‌های نقدی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل می‌برند.

به گزارش کلینی نیوز، بر اساس آمار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اردن میزبان ۵۵ هزار ‌و ۲۹۲ پناهجوی عراقی و بیش از ۱.۳ میلیون سوری است که از آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱  نام قریب به ۶۴۰ هزار نفر از آنان در فهرست کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ثبت شده و این در حالی است که به جز فلسطینیان حدود ۷۱۴ هزار پناهجو دارای تابعیت‌های دیگر کشورها در اردن زندگی می کنند.

به گزارش الغد، قریب به ۳۳۰ هزار  پناهجو در اردن در سال ۲۰۲۳ از کمک های نقدی ارائه شده توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به  ارزش بیش از ۷۲ میلیون دلار بهره مند شده اند که همین امر اردن را به دومین کشور عربی تبدیل کرده است که در آن پناهندگان بیشترین بهره را از حمایت نقدی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برده اند.

  وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواستار حمله دیپلماتیک علیه ایران شد

گزارش اخیر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل حکایت از آن دارد که طی سال گذشته ۲ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۱۰۱ نفر از پناهجویان و آوارگان و همچنین اعضای جوامع میزبان، کمک‌های نقدی  به مبلغ ۲۴۳ میلیون و ۸هزار و ۲۸ دلار  در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا دریافت کرده‌اند.

این گزارش حاکی از آن است که ۳۳۰ هزار و ۲۳۳  پناهجو در اردن در سال ۲۰۲۳ کمک‌های نقدی به مبلغ قریب به ۷۳ میلیون دلار دریافت کرده اند در حالی که در سال ۲۰۲۲، این مبلغ چیزی حدود ۷۰ میلیون دلار برای ۲۶۸ هزار و ۵۹۱ پناهجو بوده است.

  ایران ۳ - ۱ اردن -خلاصه بازی

بر اساس این گزارش لبنان تنها کشور عربی است که  پناهجویان در آن بیشترین بهره را از کمک های نقدی می برند به طوریکه یک میلیون ۳۶ هزار پناهجو و آواره در این کشور مبلغی قریب به ۸۶ میلیون دریافت می کنند. پس لبنان نیز به ترتیب کشورهای اردن، یمن، عراق و سپس مصر قرار دارند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.