کد خبر : 17910
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 9:09

آلبانِزه گزارشگر سازمان ملل:به دلیل انتقاد از رژیم صهیونیستی تهدید شده‌ام

آلبانِزه گزارشگر سازمان ملل:به دلیل انتقاد از رژیم صهیونیستی تهدید شده‌ام
فرانچسکا آلبانزه، گزارشگر ویژه سازمان ملل، با انتقادهای تند خود علیه اسرائیل خشم مقامات این کشور را برانگیخته است. او که احتمالا حتی "تهدید نیز شده" است

به گزارش کلینی نیوز به نقل از رسانه ها، فرانچسکا آلبانِزه، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد روز چهارشنبه، در مورد وضعیت حقوق بشر در نوارغزه، می‌گوید به دلیل انتقاد شدید از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی  در نوار غزه مورد تهدید قرار گرفته است. این حقوقدان ایتالیایی و کارشناس حقوق بشر در ژنو گفت، اما هیچ یک از این تهدید‌ها او را مرعوب نمی‌سازد.

او به تازگی گزارشی را به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کرد که در آن اسرائیل را به “نسل‌کشی” متهم کرده است. او رژیم صهیونیستی  را به دلیل رفتاری که با فلسطینی‌ها دارد، یک “دولت آپارتاید” خوانده است.

رژیم صهیونیستی  او را متهم می‌کند که می‌خواهد حق موجودیت رژیم صهیونیستی را زیر سوال ببرد. نمایندگان دیپلماتیک کشورهای دیگر نیز او را مورد انتقاد قرار داده‌اند، به ویژه به دلیل حضور پررنگ او در شبکه‌های اجتماعی و دیگر رسانه‌ها و همچنین نقش او در جایگاه گزارشگر ویژه که در آن همواره از اقداماترژیم صهیونیستی  به شدت انتقاد می‌کند.

  شهادت بیش از هزاران کودک در غزه از آغاز جنگ

انتقادها آلبانِزه را “مصمم به ادامه کار می‌کنند”

فرانچسکا آلبانِزه در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به این سوال که آیا این انتقادها می‌تواند باعث تسلیم شدن او شود، گفت: « مطلقا نه، این هرگز اتفاق نخواهد افتاد.» انتقادها او را خشمگین می‌کنند، اما این انتقادها تأیید می‌کنند که باید به کار ادامه داد.

این گزارشگر ویژه سازمان ملل افزود: «فعالیت حقوق‌بشری به معنای تقویت صدای افرادی است که شنیده نمی‌شوند.» پیام او روشن است: «هیچ چیز کاری را که رژیم صهیونیستی  انجام می‌دهد در نوار غزه توجیه نمی‌کند.»

او در گزارش خود خواستار تحریم تسلیحاتی و دیگر تحریم‌ها علیه رژیم آپارتایدصهیونیستی  شد. او این درخواست را با این واقعیت استدلال کرد که به نظرش، رژیم صهیونیستی با جنگ غزه، قوانین بین‌المللی بشردوستانه را نقض می‌کند، جنگی که اکنون بیش از ۳۰هزار کشته برجای گذاشته است، به عنوان مثال از طریق مجازات دسته‌جمعی فلسطینی‌هایی که دیگر غذای کافی ندارند و به‌ دلیل حملات به بیمارستان‌ها، به دشواری می‌توان خدمات پزشکی به آن‌ها ارائه کرد.

  اعدام ۴ عضو تیم عملیاتی سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی

پیش از این،  ریم السالم گزارشگر سازمان ملل در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی X نوشت تداوم این موارد در نوار غزه که ۶ ماه است در معرض حملات ویران کننده رژیم صهیونیستی قرار دارد، نفرت انگیز است.

وی تاکید کرد تجاوز و دیگر انواع خشونت جنسی را می توان جنایت جنگی یا جنایت علیه بشریت دانست.

گزارشگران ویژه سازمان ملل کارشناسان مستقلی هستند. شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد آنها را برای ارائه گزارش در مورد موضوعات یا کشورهای معین منصوب می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.