کد خبر : 8382
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مهر 1401 - 14:30

اجرای طرح ملی نذر آب ۵ در بخش فشافویه با مشارکت جمعیت هلال احمر

اجرای طرح ملی نذر آب ۵ در بخش فشافویه با مشارکت جمعیت هلال احمر
طرح ملی "نذر آب ۵" در بخش فشافویه با مشارکت هلال احمر شهرستان ری برگزار می شود.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از روابط عمومی بخشداری فشافویه، روز  دوشنبه ۱۱ شهریورماه جلسه هماهنگی اجرای طرح “نذر آب ۵” در روستاهای محور چرمشهر بخش فشافویه به میزبانی هادی حسین‌خانی بخشدار فشافویه و با فهیمی رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ری، زمانی رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ری، نمایندگان ادارات امور منابع آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست شهرستان ری، شورای اسلامی بخش فشافویه و سایر مسئولین در محل بخشداری فشافویه برگزار شد.

هادی حسین‌خانی بخشدار فشافویه  میزبان این جلسه  ضمن تشریح نقش آباد در آبادانی  و توسعه روستاها اظهار داشت:متاسفانه در سال‌های گذشته عدم دسترسی به آب شرب در برخی از روستاهای محور چرمشهر باعث مهاجرت اهالی این روستاها به شهر شد که قطعاً ایجاد زیرساخت‌های آب شرب در روستاها زمینه مهاجرت معکوس را فراهم می‌کند.

بخشدار فشافویه طرح ملی نذر آب ۵ به همت جمعیت هلال‌احمر طرحی ارزشمند و ماندگار دانست  و تأکید کرد این طرح  بایستی با جدیت و به‌صورت ویژه با همراهی دستگاه‌های مربوطه در روستاهای محور چرمشهر اجرا شود.

حسین‌خانی در بخشی از سخنان خود به ظرفیت‌های فراوانی در حوزه روستایی  اشاره کرد و افزود:با توجه به رویکردها و سیاست‌ های دولت مردمی، تقویت این ظرفیت‌ها بسیار حائز اهمیت و تأثیرگذار است و در این راستا توسعه، ایجاد زیرساخت‌ها و پویایی روستاهای بخش فشافویه در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است به علت کمبوذ آب شرب در برخی از روستاهای محور چرمشهر  خالی از سکنه و یا کم جمعیت شده است.

نذرآب ۵

وحید سلیمی در نشست هماهنگی با نمایندگان سازمان‌ها و معاونت‌های تابعه جمعیت هلال احمر در خصوص هم افزایی ظرفیت‌ های علمی و اجرایی برای اجرای برنامه ملی «نذر آب ۵» گفت: پدیده خشکسالی به طور جدی در کشور به خصوص استان‌های جنوبی و جنوب شرقی خودنمایی می‌کند و طبعاً عوارض آن اعم از عدم دسترسی به آب شرب تمیز و کافی، تکثیر سریع‌تر باکتری‌ های محیطی و … می‌تواند سلامت ساکنان را تحت تأثیر جدی قرار دهد و حتی هشدار بروز و شیوع مجدد بیماری‌های واگیر و عفونی از سوی کارشناسان امر را نیز دارد.

آنطور که اعلام شده، اجرای طرح ملی “نذر آب ۵”با هدف برنامه ریزی، ساماندهی و انسجام مشارکت‌های مردمی و خیرین و استفاده  از ظرفیت آنها در پیشبرد اجرای طرح با هدف پیشگیری از ایجاد بحران کمبود آب انجام می شود .

در اجرای طرح ملی نذر۵ با همت خیرین و مردم علاوه بر اجرای طرح در مناطق بحرانی و متأثر از خشکسالی در برخی از  استان های کشور برگزار می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »