کد خبر : 8374
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 مهر 1401 - 9:54

وزیر میراث فرهنگی ایران:اینترنت آمده که انقلاب اسلامی را نجات دهد

وزیر میراث فرهنگی ایران:اینترنت آمده که انقلاب اسلامی را نجات دهد
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بنابر اقتضائات امنیتی ظرفیت های اینترنت محدوده شده است و کشور به سرعت از این مرحله عبور خواهد کرد و مردم می توانند از اینترنت پرسرعت با کیفیت بالا و توانمندی استفاده کنند.

 به گزارش کلینی نیوزبه نقل از رسانه های ایران، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه همایش «توسعه گردشگری ایران کهن با خلاقیت و دانش بنیان»، که در کوشک باغ هنر در مجموعه اراضی عباس آباد برگزار شد، گفت:به دلیل اغتشاشات و ناآرامی ها و برخی تخریب هایی که در نقاط مختلف کشور قرار گرفته بنابر اقتضائات امنیتی ظرفیت های اینترنت محدوده شده و این یک تصمیم امنیتی است برای امنیت مردم. چون این پلتفرم ها مورد سو استفاده برخی گروههای اغتشاشگر قرار گرفته است.

 

 

به نوشته پایگاه خبری تابناک به عقیده وی  اینترنت آمده که انقلاب اسلامی را نجات دهد و من بر خلاف کسانی که فضای مجازی را تهدید می‌دانند، معتقدم بزرگ ترین فرصت، فضای ‌مجازی است و اگر این فضا نبود، بسیاری از شعارهای انقلاب اسلامی مثل آزادی، آ‌زدی بیان، آزادی اندیشه و آرمان هایی که انقلاب معرفی و رهبر انقلاب هم بارها بر آن تاکید کرده است، رسانه های رسمی توان تحقق این آرمان ها را نداشتند، تا تضارب آرا کنند. ما باید قدرشناس باشیم و این‌ را حفظ کنیم.

محدود شدن دسترسی به واتساپ و اینستاگرام

 با شروع اغتشاتات در برخی از شهرهای ایران خبرگزاری تسنیم  خبر از  محدود شدن دسترسی به اینستاگرام و واتساپ در ایران دادو تصریح کرد:این موضوع به صورت موقت و برای جلوگیری از ارتباطات امنیتی معترضان و عناصر پشت پرده و ساماندهی‌شده صحنه‌گردان آشوب‌های اخیر در ایران رخ داده است.

هنوز مشخص نیست این تصمیم چه زمانی به طول خواهد انجامید، اما اقدامات خلاف امنیت ملی در بستر این شبکه‌ها توسط ضدانقلاب و عدم پاسخگویی این پلتفرم‌ها یکی از دلایل این تصمیم است.

روز شنبه یکشنبه  خبرآنلاین گزارش کرد، کانت توئیتری مجله پیوست ، و دیجیاتو رسانه های تخصصی حوزه فناوری و استارتاپ خبر از رفع محدودیت واتساپ داده اند و تعدادی از افرادی که از اپراتورهای مختلف استفاده می کنند در ساعات نخست صبح شنبه از رفع  محدودیت واتساپ گفتند اگرچه همچنان بر روی اینترنت همراه اول و ایرانسل این اپلیکیشن محدود است.

اکانت مجله پیوست، مجله تکنولوژی‌های ارتباطی، نوشته محدودیت واتساپ برداشته شده‌است و کاربران این شبکه ارتباطی از امروز صبح توانسته‌اند از طریق این شبکه بدون استفاده از فیلتر شکن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

به نوشته این منبع، البته هنوز انتقال تصویر و عکس با اختلال مواجه است اما انتقال پیام‌های نوشتاری بدون فیلترشکن امکان‌پدیر شده‌است.

همچنین دیجیاتو دیگر رسانه تخصصی تکنولوژی نوشت: از ساعتی پیش کاربران پیام‌رسان واتس‌اپ در بعضی اپراتورها می‌توانند صرفا به هم پیام متنی ارسال کنند.

واتس‌اپ در چند اپراتور هنوز فیلتر است. بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد اختلال روی سرویس واتس‌اپ در ایران هنوز در سطح بالایی است.

«عیسی زارع‌پور» در یادداشتی در فضای مجازی اعلام کرد: محدودیت‌های ایجاد شده در روزهای اخیر برای برخی پلتفرم‌های خارجی عرض کردم که این محدودیت‌ها توسط مراجع ذیصلاح امنیتی به ما ابلاغ شده است و برداشتن آنها هم به تشخیص همان مراجع است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »