کد خبر : 8139
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 شهریور 1401 - 21:33

استارلینک برای ایران؛ پاسخ ماسک به دویچه‌وله فارسی

استارلینک برای ایران؛ پاسخ ماسک به دویچه‌وله فارسی
ماسک روز دوشنبه در پاسخ به پرسش بخش فارسی دویچه‌وله درباره امکان فنی ارائه خدمات استارلینک در داخل ایران در یک پیام توئیتری نوشت: «استارلینک در این زمینه خواستار معافیت از تحریم‌های [آمریکا علیه] ایران خواهد شد.»

ایلان ماسک با انتشار توییتی در پاسخ به همکار بخش فارسی دویچه‌وله که خواستار ارائه خدمات اینترنت استارلینک به کاربران ایرانی شده بود، نوشت که خواستار معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران در این رابطه خواهد شد.

ایلان ماسک، مالک شرکت اسپیس‌ایکس، در توییتر نوشت که در پی اخذ معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی است تا بتواند خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را به مردم ایران ارائه کند.

ماسک این توییت را در پاسخ به توییتی از عرفان کسرایی،کارمندبخشی فارسی دویچه وله نوشت که از او پرسیده بود: «آیا از نظر فنی امکان ارائه استارلینک به ایرانیان وجود دارد؟ این می‌تواند یک تغییر بازی برای آینده باشد.»

ایلان ماسک نیز در پاسخ نوشت: «استارلینک در این زمینه خواستار معافیت از تحریم‌های ایران خواهد شد». پاسخ ایلان ماسک تا لحظه تنظیم این گزارش نزدیک به ۴۴ هزار لایک دریافت کرده است.

چراغ سبز آمریکا برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه سه‌شنبه ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) اعلام کرد صدور برخی تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای به ایران ممکن است و این کار نیاز به مجوز ندارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز با این حساب احتمالا ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس، برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران نیاز به درخواست مجوز ندارد.

اسپیس‌ایکس نزدیک به ۲۰۰۰ ماهواره را در شبکه‌ای به نام استارلینک به مدار زمین پرتاب کرده است. سیستم اینترنتی شرکت اسپیس‌‌ایکس به کابل‌های فیبر نوری نیازی ندارد و هدف از این برنامه آن است تا دسترسی بخش زیادی از مردم جهان به اینترنت را فراهم کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت “اسپیس ایکس” در جریان برگزاری مراسمی در روز پنجشنبه ۵ شهریورماه در تگزاس جنوبی اعلام کرده بود که همکاری این دو شرکت با ایجاد یک پوشش مخابراتی قدرتمند در مناطق دورافتاده، مشکل ضعف خدمات تلفن همراه را برطرف خواهد کرد.

به گفته ماسک، طرح اتصال مستقیم گوشی‌های هوشمند به ماهواره‌های “استارلینک”، در اکثر مناطق ایالات متحده آمریکا، پوشش مخابراتی تقریبا کاملی ایجاد خواهد کرد.

به گفته ماسک شبکه استارلینک بدون هماهنگی با دولتها در هیچ کشوری فعال نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.