کد خبر : 3273
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 اردیبهشت 1401 - 9:54

«عدم همکاری عراق» در صدور روادید برای زائران ایرانی

«عدم همکاری عراق» در صدور روادید برای زائران ایرانی
روزنامه  ایران در شماره رو پنجشنبه خود در گزارشی به مشکلات پیرامون صدور روادید عراق برای ایرانیانی که قصد دارند برای زیارت به شهرهای کربلا و نجف در این کشور سفر کنند پرداخت. سفر زائران در مقاطعی که به مناسبت‌های مذهبی نزدیک است افزایش می‌یابد.

این موضوع در هفته‌های اخیر و با توجه به آغاز ماه رمضان مورد توجه قرار گرفته است؛ چرا که بسیاری از ایرانیان برای شب‌های قدر که از جمله ایام مقدس برای مسلمانان به شمار می‌رود به کشور همسایه سفر می‌کنند.

سفارت عراق روادید صادر نمی‌کند

به نوشته روزنامه ایران، با وجود اینکه همچنان سفر به عراق نیاز به روادید دارد اما شواهد نشان می‌دهد که سفارت عراق همکاری لازم را با زائران ایرانی نداشته و برای مردم عادی روادید صادر نمی‌کند. در روزهای اخیر و با نزدیک شدن به شب‌های قدر و روز شهادت امام علی‌(ع) خیل مشتاقان سفر به این کشور از عدم همکاری مقامات عراقی برای صدور ویزا جهت سفر زمینی به این کشور گلایه دارند. شرط دارا بودن ویزا برای تردد از مرز زمینی به عراق درحالی است که مدتی می‌شود زائران عتبات عالیات که مسیر هوایی را برای سفر زیارتی به کربلا انتخاب می‌کنند، از داشتن ویزا معاف شده‌اند. اما هزینه‌های بالای سفر هوایی باعث می‌شود تا همه افراد نتوانند از این امکان استفاده کنند.

مصطفی کاظمی، نخست‌وزیر عراق شهریور سال گذشته در جریان سفر به تهران در دیدار با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران وعده داده بود که مراتب لغو ویزا برای شهروندان ایرانیر برای نیمه شعبان در دستور کار دولت عراق قرار خواهد گرفت.

در همان زمان و در نشست خبری مشترک رئیسی و کاظمی در روز ۲۱ شهریور ۱۴۰۰، روسای دولت‌های دو کشور اعلام کردند که طرفین برای برداشتن ویزای عراق برای ایرانیان با یکدیگر به توافق رسیده‌اند.

با این حال چندی بعد محمد ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران گفته بود که بر اساس آخرین گزارش‌هایی که از وزارت خارجه دریافت شده روند لغو ویزا قرار است بعد از اربعین اجرایی شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »