کد خبر : 21915
تاریخ انتشار : جمعه 2 آذر 1403 - 9:43

شبکه اجتماعی«تردز» در رقابت با ایکس، قابلیت فید اختصاصی راه‌اندازی کرد

شبکه اجتماعی«تردز» در رقابت با ایکس، قابلیت فید اختصاصی راه‌اندازی کرد
کاربرانی که در اینستاگرام حساب داشته باشد،‌ می‌تواند پروفایل تریدز اینستاگرام خود را ایجاد کند. در تردز اینستاگرام سایر کاربران می‌توانند شما را دنبال کنند تا پست‌‌ها و ریپلای‌هایتان را در فیدشان و از پروفایل شما ببینند.

 به گزارش کلینی نیوز، شرکت متا قابلیت جدید فیدهای سفارشی را در اپلیکیشن «تردز» متعلق به اینستاگرام، راه‌اندازی کرد. این ویژگی که به کاربران امکان می‌دهد فیدهای خود را براساس افراد و موضوعات مورد علاقه‌شان تنظیم کنند، از روز سه‌شنبه به‌ صورت جهانی در دسترس قرار گرفت.

کاربران می‌توانند با جستجوی موضوع یا پروفایل، فیدهای دلخواه خود را ایجاد کرده و از این پس با کشیدن صفحه اصلی به پایین، میان گزینه‌های «برای شما»، «دنبال‌کنندگان» و فیدهای سفارشی جابجا شوند.
خروج افراد و شرکت‌های سرشناس از شبکه اجتماعی ایکس، متعلق به ایلان ماسک، به‌ویژه در پی تحولات مرتبط با انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، باعث جذب کاربران بیشتر به این پلتفرم شده است.
جی گریبر، مدیرعامل بلواسکای، اعلام کرد در هفته گذشته روزانه نزدیک به یک میلیون کاربر به این پلتفرم پیوسته‌اند و تعداد کل کاربران تا عصر چهارشنبه به بیش از بیست میلیون و هفتصد هزار نفر رسیده است. با وجود این رشد چشمگیر، بلواسکای هنوز فاصله زیادی با رقبای اصلی خود دارد. تردز، که بیش از دویست و هفتاد و پنج میلیون کاربر فعال ماهانه دارد، همچنان یکی از رقبای اصلی محسوب می‌شود.
سخنگوی «تردز» اعلام کرد که این پلتفرم تنها در ماه نوامبر بیش از پانزده میلیون ثبت‌نام جدید داشته و طی سه ماه گذشته به‌طور میانگین روزانه یک میلیون کاربر جدید جذب کرده است.

اپلیکیشن جنجالی تردز از زمان انتشار سروصدای زیادی به‌پا کرده است؛ اما تردز چیست؟ مارک زاکربرگ مطمئناً می‌داند که چه روشی را برای رقابت با دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی انتخاب کند. پس از الهام گرفتن ریلز از تیک‌تاک و استوری از اسنپ چت، مدیر عامل متا با الهام گرفتن از اپلیکیشن معروف توییتر، پلتفرم خود را با نام Threads منتشر کرد. اپلیکیشن Threads، اپ وابسته به اینستاگرام است که دست کاربران اینستاگرام را می‌گیرد و به دنیای توییتری اینستاگرام می‌برد.

دو ساعت پس از انتشار عمومی به بیش‌از دو میلیون کاربر دست پیدا کرد. برای درک بهتر این موضوع باید بدانید ۸۵۲ روز طول کشید تا فیسبوک به ۱۰ میلیون کاربر برسد و توییتر در ۷۸۰ روز به این آمار رسید.

تردز کمتر از ۵ روز بعد از انتشار، به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال دست پیدا کرد. این‌درحالی‌است که رکورد سریع‌ترین رشد در بین پلتفرم‌های جدید، در اختیار ChatGPTبود که پس از دو ماه به ۱۰۰ میلیون کاربر رسید!

شبکه‌ی اجتماعی تردز مانند توییتر پست‌ها و ریپلای‌های تردز می‌توانند شامل قطعات کوتاه متن، لینک‌ها، عکس‌ها، ویدیوها یا ترکیبی از آن‌ها باشد.

کاربرانی که در اینستاگرام حساب داشته باشد،‌ می‌تواند پروفایل تریدز اینستاگرام خود را ایجاد کند. در تردز اینستاگرام سایر کاربران می‌توانند شما را دنبال کنند تا پست‌‌ها و ریپلای‌هایتان را در فیدشان و از پروفایل شما ببینند. این‌که چه کسی می‌تواند پست‌های شما را ببیند، توسط تنظیمات حریم خصوصی پروفایل تردزتان تعیین می‌شود. درست مانند توییتر، کابران تردز نیز می‌توانند پست‌های شما را ریپلای، لایک، کوت و ری‌پست کنند یا لینک آن‌ها را به‌اشتراک بگذارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »