کد خبر : 21308
تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1403 - 9:45

لبنان کاردار سفارت ایران در بیروت را احضار کرد

لبنان کاردار سفارت ایران در بیروت را احضار کرد
وزارت خارجه لبنان اعلام کرد کاردار سفارت ایران را به دلیل اظهارات محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران احضار کرده است.

به گزارش کلینی نیوز، دفتر نجیب میقاتی،‌ نخست‌وزیر لبنان در واکنش به سخنان محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ایران درباره مذاکره تهران با فرانسه برای اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ در لبنان کاردار سفارت جمهوری اسلامی در بیروت را احضار کرد تا مواضع لبنان در این باره را به او ابلاغ کند.

نجیب میقاتی،‌ در واکنش به مصاحبه محمدباقر قالیباف، با روزنامه «فیگارو»، درباره مذاکره تهران با فرانسه برای تعیین آینده لبنان این سخنان را «مداخله علنی» در امور کشور و تلاشی برای ایجاد «قیمومیت غیرقابل قبول» بر لبنان خواند.

میقاتی افزود که مذاکره برای اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ تنها به دولت لبنان مربوط است.

اظهارات قالیباف در مصاحبه‌ با روزنامه فرانسوی «فیگارو» مطرح شد که در آن گفت ایران آماده است برای اجرای قطعنامه ۱۷۰۱، با فرانسه مذاکره کند.

قالیباف در سخنانی از ژنو تصریح کرد که ایران برای مذاکره درباره اقدامات اجرایی این قطعنامه با فرانسه که به‌عنوان میانجی میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی عمل خواهد کرد، آمادگی دارد.

او همچنین اظهار داشت که از نظر ایران، رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک کشور وجود ندارد و آنچه که هست تنها «یک رژیم صهیونیستی است که بازوی نظامی آمریکا به‌شمار می‌رود و گفت‌وگو با آن فایده‌ای ندارد». با این حال، قالیباف از آمادگی ایران برای مذاکره با فرانسه به عنوان «روزنه‌ای از امید» یاد کرد.

قطعنامه ۱۷۰۱ یکی از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است که برای پایان دادن به جنگ میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی تصویب شد.

براساس این قطعنامه حزب‌الله موظف به عقب‌نشینی است تا ارتش لبنان و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان مستقر شوند. ارتشرژیم صهیونیستی نیز وظیفه دارد تا از مناطق جنوبی لبنان خارج شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »