کد خبر : 21302
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مهر 1403 - 8:38

یک بانوی ایرانی در «حمله پهپادی» در بیروت کشته شد+ فیلم

یک بانوی ایرانی در «حمله پهپادی» در بیروت کشته شد+ فیلم
سفارت ایران در بیروت شهادت بانوی ایرانی به نام معصومه کرباسی (کرباسچی) و همسر لبنانی او را در حملات «پهپادی» شنبه ۲۸ مهر اسرائیل به منطقه جونیه در شمال بیروت تایید کرد.

به گزارش کلینی نیوز،  همسر خانم کرباسی،‌ لبنانی و فارغ التحصیل دانشگاه تهران بوده است. برخی منابع نام او را «رضا عباس عواضه» معرفی کردند. در بیانیه سفارت ایران در بیروت درباره این زوج اطلاعات بیشتری ذکر نشده است.

این حمله در روز شنبه در حالی رخ داد که سه موشک از سوی یک پهپاد اسرائیلی به خودرویی که در حال حرکت در جاده اصلی بین بیروت و شمال لبنان در منطقه جونیه بود، شلیک شد.

به گفته شاهدان عینی، ابتدا یک موشک به لاستیک خودرو اصابت کرد که منجر به توقف خودرو در کنار جاده شد. پس از آن، سرنشینان خودرو که یک زن و مرد بودند، تلاش کردند تا از محل فرار کنند، اما موشک دوم به آنها برخورد کرد و در همان نزدیکی جاده کشته شدند.

تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌دهد که این حمله باعث ایجاد خساراتی به ساختمان‌های اطراف و مجروح شدن دو نفر دیگر نیز شده است.

یک کارمند مغازه شیرینی‌فروشی نزدیک محل حادثه، که نخواست نامش فاش شود، به خبرنگاران گفت: «ابتدا موشک اول به خودرو اصابت کرد، اما به سرنشینان آسیبی نرسید و آنها توانستند از خودرو خارج شوند و به سمت کنار جاده بروند. اما سپس موشک دیگری به آنها اصابت کرد و جانشان را از دست دادند.»

سفارت ایران در بیروت در بیانیه‌ای که امروز (یکشنبه ۲۹ مهر) منتشر شد،‌ «شهادت» خانم کرباسی را به فرزندانش تسلیت گفت و حمله اسرائی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. وزارت خارجه ایران هم این حمله را «تروریستی» خواند و آن را به‌شدت محکوم کرد.

نرگس قدیریان،‌ همسر سفیر ایران در لبنان، پیشتر در پیامی در شبکه ایکس از «ترور» خانم کرباسی به دست رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

او نوشته بود که خانم کرباسی «دوست عزیز» او و مادر پنج فرزند بوده است و با هم شب‌های جمعه به دعای کمیل می‌رفتند.

در بیانیه سفارت ایران آمده است که خانم کرباسی «در یک مکان عمومی» در محله جونیه در ۱۵ کیلومتری شمال بیروت کشته شده است.

گزارش شده که خودرو آنها هدف حمله پهپادی قرار گرفته است. در ویدیویی که یک شاهد عینی در لبنان منتشر کرده او می‌گوید که این زوج پس از حمله به خودرو سالم از خودرو پیاده شدند و سپس در کنار جاده دوباره مورد حمله تروریستی قرار گرفتند.

خبرگزاری ایسنا به نقل از «خبرهای منتشره» گزارش داد که شنبه پهپادی اسرائیلی ابتدا پرتابه‌ای را به سمت خودرو خانم کرباسی و همسرش شلیک می‌کند که به کنار خودرو اصابت می‌کند؛ پس از این حمله، رضا عباس عواضه همسرش را از خودرو بیرون می‌اورد اما با شلیک دوم پهپاد هر دو به شهادت می رسند..

به گزارش العربیه،برخی منابع خبری محلی گزارش داده‌اند که مرد کشته‌شده رضا عباس عواضه، یکی از فرماندهان حزب‌الله بوده است. این اولین بار است که منطقه جونیه، که از مناطق با اکثریت مسیحی و دور از پایگاه‌های حزب‌الله است، هدف حمله قرار می‌گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »