کد خبر : 21275
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مهر 1403 - 15:12

رژیم صهیونیستی مدعی بازداشت ۷ فرد به اتهام جاسوسی برای ایران شد

رژیم صهیونیستی مدعی بازداشت ۷ فرد به اتهام جاسوسی برای ایران شد
مقامات قضایی رژیم صهیونیستی اعلام کردند ۷ نفر را به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت کرده‌اند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از  الجزیره، دادستانی کل رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ۷ تبعه اسرائیلی آذربایجانی تبار را به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت کرده است.

دادستانی کل این رژیم اعلام کرد: این متهمان در ماه سپتامبر گذشته بازداشت شده‌اند و این هفته علیه آنها کیفرخواست تنظیم خواهد شد.

این منبع افزود: این ۷ متهم نزدیک به دو سال است که برای ایران کار می‌کنند و در طول جنگ نیز به این کار ادامه داده‌اند.

به گفته مقامات پلیس و شین‌بت (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل) مظنونان همگی بین ۱۹ تا ۲۳ سال سن دارند و رهبر آن‌ها جوان ۲۳ ساله‌اب به نام رامی علیان است که بنابر ادعای شین‌بت، از سوی یک مامور ایرانی استخدام شده است. هیچ‌کدام از مظنونی سابقه کیفری و یا امنیتی ندارد.

به گفته مقامات رژیم صهیونیستی، این گروه برای بیش از دو سال فعال بوده و برای ایران بیش از ۶۰۰ عملیات جمع‌آوریِ اطلاعات انجام داده‌اند که اطلاعات پایگاه‌های هوایی و پایگاه تیپ گولانی اسرائیل هم جزوی از آن بوده است.

این گروه همچنین وظیفه تصویربرداری از مکان‌های مختلف را نیز بر عهده داشته است.

بنابر اعلام مقامات رژیم صهیونیستی، یکی از عملیاتی که به این گروه واگذار شده بود، پرتاب نارنجک به سوی نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی بود که البته هیچ‌گاه انجام نشده است.

گفتنی است انتشار اخبار جاسوسی اتباع آذربایجان علیه اسرائیل در حالی مطرح می‌شود که روابط جمهوری آذربایجان و این رژیم روابطی بسیار دوستانه است.

ایران بارها تل آویو را به جاسوسی علیه خود از طریق جمهوری آذربایجان متهم کرده  و اخیرا نیز اعلام کرده بود چند جاسوس و تروریست را که با هدایت مرکزی در کشور جمهوری آذربایجان وارد ایران شده و قصد انجام عملیات خرابکارانه داشتند، بازداشت کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »