کد خبر : 20754
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 12:32

نقش شرکت مخابراتی ایرانسل در تامین پیجرهای حزب الله لبنان

نقش شرکت مخابراتی ایرانسل در تامین پیجرهای حزب الله لبنان
نقش شرکت مخابراتی ایرانسل در تامین پیجرهای حزب الله لبنان

به گزارش کلینی نیوز، سایت رجاء نیوز نزدیک به جریان تندرو در ایران، اشاره کرده که شرکت «ایران‌سل» در معامله خرید دستگاه‌های پیجر برای حزب‌الله لبنان دست داشته است.

 روز سه‌شنبه ۲۷ شهریورماه بیش از هزار نفر شهروند لبنانی در یک عملیات تروریستی که بر اثر انفجار همزمان دستگاه‌های پیجر (پیام‌رسان) همراه خود در شهرهای مختلف لبنان زخمی شدند.

خبرگزاری رویترز شمار  مجروحان این عملیات تروریستی را بیش از ۱۰۰۰ نفر اعلام کرده است.

وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از منابع نزدیک به حزب‌الله می‌نویسد برخی افراد احساس کردند دستگاه‌ها ناگهان داغ شده و لحظاتی پیش از انفجار، این دستگاه‌ها را از خود دور کردند.

شرکت تایوانی “گلد آپولو” می‌گوید که اجازه ساخت این پیجرها را به شرکتی مستقر در مجارستان داده بود.

یک منبع اطلاعاتی آمریکایی اعلام کرده که رژیم صهیونیستی در ساخت دستگاه‌های پیجری که این هفته در میان اعضای حزب‌الله منفجر شد، نقش داشته است. این نوع عملیات «رهگیری زنجیره تأمین» حداقل از ۱۵ سال پیش برنامه‌ریزی شده بود.

برنامه‌ریزی این حمله شامل ایجاد شرکت‌های صوری و استفاده از چندین لایه از افسران و منابع اطلاعاتی اسرائیل در پوشش یک شرکت قانونی تولیدکننده دستگاه‌های پیجر بوده است.

طبق گفته این منبع، بین ۲۸ تا ۵۶ گرم مواد منفجره و یک کلید انفجار از راه دور در دستگاه‌های پیجر جاسازی شده بود. انفجارهای این دستگاه‌ها که در دو روز گذشته در لبنان رخ داد.

رویترز می‌گوید هیئت نمایندگی لبنان در سازمان ملل این ارزیابی را در نامه‌ای خطاب به شورای امنیت عنوان کرده است. مسئولان لبنانی علاوه بر این گفته‌اند که دستگاه‌های ارتباطی فوق با ارسال پیام‌های الکترونیکی دچار انفجار شده‌اند.

یک منبع امنیتی ارشد لبنانی به خبرگزاری رویترز گفت که سازمان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی (موساد) مقادیر کمی مواد منفجره را در ۵۰۰۰ دستگاه پیجر ساخت تایوان جاسازی کرده بود. این جزئیات نشان‌دهنده یک نفوذ امنیتی بی‌سابقه در حزب‌الله است که منجر به انفجار هزاران دستگاه در سراسر لبنان شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »