کد خبر : 20688
تاریخ انتشار : شنبه 24 شهریور 1403 - 8:26

درخواست امریکا از عراق برای حفاظت از دیپلمات‌ها و نظامیان ائتلاف بین‌المللی

درخواست امریکا از عراق برای حفاظت از دیپلمات‌ها و نظامیان ائتلاف بین‌المللی
سفارت امریکا در بغداد در بیانیه‌ای بار دیگر خواستار حفاظت از شرکای دیپلماتیک، نیروهای ائتلاف بین‌المللی و تاسیسات آنها از سوی دولت عراق شد.

به  گزارش کلینی نیوز به نقل از شفق نیوز، سخنگوی سفارت امریکا در بغداد در بیانیه‌ای اعلام کرد که روز سه شنبه ۱۰ سپتامبر، مجتمع حمایت دیپلماتیک در بغداد که یک مجتمع دیپلمایک امریکا است، هدف قرار گرفت.

وی افزود:خوشبختانه این حادثه هیچ خسارت جانی در پی نداشت و شواهد حاکی از آن است که گروه‌های شبه نظامی هم‌پیمان ایران که با آزادی در عراق فعالیت می‌کنند، عامل حمله بودند.

سخنگوی سفارت امریکا با اشاره به اینکه دولت عراق بارها، پایبندی خود به حفاظت از هیئت‌های دیپلماتیک و نظامیان امریکایی حاضر در کشور که به دعوت دولت عراق حضور دارند را اعلام کرده، مجددا خواستار حفاظت از شرکای دیپلماتیک، نیروهای ائتلاف بین‌المللی و تاسیسات آنها از سوی دولت عراق شد.

یک مرکز لجستیک وابسته به سفارت امریکا در فرودگاه بین المللی بغداد، تنها چند ساعت مانده به سفر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران به عراق هدف حمله قرار گرفت.

%D8%A7%D9%84%D8%AE%D9%81%D8%A7%D8%AC%DB%8C %D8%AA%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86

 

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق،  تحسین الخفاجی، رئیس واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد: واحد اطلاع رسانی امنیتی با همکاری وزارت کشور به عنوان متولی و مسئول حفاظت از مراکز دیپلماتیک و با تأمین نیروهای امنیتی ویژه، حمایت های امنیتی خوبی ایجاد کرده اند.

الخفاجی افزود: سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی علاوه بر حملات و موفقیت‌های اخیر علیه تروریست‌ها و همچنین تعقیب و پیگرد عاملان حمله به مقرها و نمایندگی‌های دیپلماتیک،، شبانه روز به مبارزه و تعقیب تروریست‌ها در همه جا ادامه می دهند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.