کد خبر : 19884
تاریخ انتشار : جمعه 5 مرداد 1403 - 9:11

ترامپ: امیدوارم آمریکا ایران را از روی زمین محو کند

ترامپ: امیدوارم آمریکا ایران را از روی زمین محو کند
ترامپ در واکنش به نتانیاهو: اگر من را ترور کنند، امیدوارم آمریکا ایران را از روی زمین محو کند

به گزارش کلینی نیوز، ترامپ با انتشار بخشی از سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا، در اشاره به «طرح احتمالی ایران برای سوءقصد به ترامپ» نوشت: «اگر آنها “سوءقصد به رئیس‌جمهور ترامپ” را عملی کنند- که احتمال آن همیشه هست – امیدوارم آمریکا ایران را نابود و از روی زمین محو کند. اگر این‌طور نشود، رهبران آمریکا ترسوهایی بی‌دل‌وجرأت شناخته خواهند شد.»

این اظهارات تند ترامپ همراه با فایل ویدیویی از اظهارات روز چهارشنبه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی منتشر شد که در آن، مقابل نمایندگان کنگره آمریکا به توطئه‌ای برای ترور ترامپ اشاره کرد که ادعا می‌شود از سوی ایران طرح‌ریزی شده است.

پس از ترور نافرجام آقای ترامپ در ۲۴ تیرماه، (۱۴ ژوئیه) که در جریان سخنرانی انتخاباتی او در پنسیلوانیا اتفاق افتاد، گمانه‌زنی‌هایی درباره دست داشتن ایران در این سوءقصد مطرح شد.

ساعاتی بعد از آنکه بعضی رسانه‌ها در آمریکا گزارش دادند مقام‌های این کشور در هفته‌های پیشتر به اطلاعاتی تجسسی دست یافته‌اند که حاکی از وجود طرح توطئه‌ ایران برای ترور دونالد ترامپ است، دولت جمهوری اسلامی این گزارش‌ها را «بی‌اساس» خواند.

ین مقام‌ها گفتند که در پی شناسایی این نقشه در ماه ژوئن تدابیر امنیتی پیرامون برنامه‌های رئیس جمهور سابق آمریکا تشدید شد.

با این حال آنها گفتند هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که توماس متیو کروکس، ارتباطی با این توطئه داشته است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در واکنش به این گزارش‌ها گفت: «این اتهامات بی‌اساس و مغرضانه است. از نگاه جمهوری اسلامی ایران، ترامپ مجرم جنایتکار است که به خاطر صدور دستور ترور سردار (قاسم) سلیمانی باید در دادگاه محاکمه و مجازات شود؛ ایران مسیر حقوقی را برای پاسخگو کردن او انتخاب کرده است.»

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »