کد خبر : 1987
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردین 1397 - 16:20

امام‌جمعه حسن‌آباد فشافویه:

بزرگترین فشارهاى خارجى هم نمی‌تواند نظام اقتصادى را دچار مشکل کند

بزرگترین فشارهاى خارجى هم نمی‌تواند نظام اقتصادى را دچار مشکل کند
نماینده ولی‌فقیه در بخش فشافویه و امام‌جمعه شهر حسن‌آباد: برای گرانی انواع سیگار از ۷۵ ریال تا ۶۰۰ ریال نمایندگان مجلس ورود می‌کنند و جلو آن را می‌گیرند که حتی اگر گران هم شود لطمه‌ای وارد نمی‌شود چراکه شاید عده‌ای به خاطر گرانی آن را کنار بگذارند، اما چرا برای حل مشکلات معیشت مردم اقدام انقلابی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش کلینی نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین استیری، امام‌جمعه حسن‌آباد د خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر حسن‌آباد اظهار کرد: سال ۱۳۹۷ در حال رسیدن به‌روزهای پایانى است. در این روزها بررسى تحولات مهم اقتصادى و مسیرى که اقتصاد ایران در این سال طى کرده است، قابل‌توجه و درس‌آموز است. ازاین‌رو با استفاده از تجربیات سال ۹۷، مى‌توان براى سال ۹۸ برنامه و طراحى مناسب داشت.

وی ضمن اشاره به شعار سال ۱۳۹۷ «تولید ملى و حمایت از کالاى ایرانى» اظهار کرد: باوجود انتظار زیادى که براى تحقق آن مى‌رفت، به دلیل برخى تحولات در حوزه اقتصادى کشور و بی‌انگیزگی برخى مسئولان براى تحقق آن، گام‌هاى اساسى براى آن برداشته نشد.

خطیب نماز جمعه تلاطمات بازار ارز و تصمیمات ارزى دولت؛ از بی‌تدبیری در دوره مسئولیت آقاى سیف در بانک مرکزى برشمرد و افزود: ۱۸ میلیارد دلار ارز کشور در این دوره حیف‌ومیل شد تا تدبیر آقاى همتى در دوره جدید مسئولیت بانک مرکزى که آرامش نسبى را به بازار ارز کشور برگرداند.

دو مورد از بی‌تدبیری

نماینده ولی‌فقیه در بخش فشافویه در ادامه افزود: دولت براى ایجاد اطمینان نیز اعلام کرد که براى هرکسی که متقاضى ارز براى واردات است، بدون محدودیت ارز تخصیص خواهد داد. یک فرد با دریافت ۴۷۲ میلیون یورو به نرخ دولتى به بهانه واردات و فروش آن‌ها در بازار آزاد، سود هنگفت چند هزار میلیارد تومانى به جیب زد. این فرد در اواخر تابستان بازداشت شد و دادگاه او نیز در همین سال برگزار شد. در این موضوع اختصاص ارز ارزان براى مسافرت‌هاى خارجى بود. نزدیک به ۵۰۰ میلیون یورو اسکناس از سوى دولت توزیع شد. کار به حدی رسیده بود که مسافرت‌هاى خارجى نه‌تنها هزینه‌اى در برنداشت بلکه درآمدزا هم بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین استیری تصریح کرد: نکته بسیار مهم در این موضوع این است که براى تمامى مردم اثبات شد که اگر تدبیر وجود داشته باشد، بزرگترین فشارهاى خارجى هم نمى‌تواند نظام اقتصادى را دچار مشکل کند.

وی افزود: بانک مرکزى درزمانی توانست از افزایش قیمت ارز جلوگیرى کند و روند آن را کاهشى کند که آمریکا تحریم‌هاى اصلى خود را بازگرداند. لذا عرض بنده این است که چرا برای حل مشکلات معیشتی، تورم و گرانی افسارگسیخته، قاچاق و.تدبیر درستی صورت نمی‌پذیرد برای گرانی انواع سیگار از ۷۵ ریال تا ۶۰۰ ریال نمایندگان مجلس ورود می‌کنند و جلو آن را می‌گیرند که حتی اگر گران هم شود لطمه‌ای وارد نمی‌شود چراکه شاید عده‌ای به خاطر گرانی آن را کنار بگذارند، اما چرا برای حل مشکلات معیشت مردم اقدام انقلابی صورت نمی‌گیرد{تکبیر نمازگزاران}

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »