کد خبر : 19181
تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 خرداد 1403 - 12:17

افزایش غیرمنتظره شمار نظامیان امریکایی در اردن

افزایش غیرمنتظره شمار نظامیان امریکایی در اردن
تصمیم دولت امریکا برای افزایش پایگاه‌های نظامی و شمار نظامیان خود در خاک اردن سؤال برانگیز شده است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از رای الیوم، کنگره امریکا در اقدامی غیر متظره و غافلگیر کننده تصمیم گرفت تعداد نیروهای این کشور را در داخل خاک اردن افزایش دهد آن هم در سایه تحولات داغ منطقه و شعله ور شدن درگیری ها در جبهه های غزه و لبنان که پیش بینی می شود منطقه در روزهای آینده شاهد تنش های بسیار شدید تری هم باشد.

بر اساس گزارش جدید کنگره امریکا، تعداد سربازان این کشور در خاک اردن به شکل قابل توجهی افزایش یافته و به عدد سه هزار و ۸۱۳ رسیده است ضمن آنکه برخی رسانه ها از قصد واشنگتن برای تاسیس پایگاه های نظامی جدید در اردن خبر دادند.

بر اساس گزارش کنگره ، تعداد نظامیان این کشور در خاک اردن در مقایسه با ماه دسامبر گذشته ۶۲۵ نفر افزایش یافته و این در حالی است که دولت جو بایدن تلاش کرده است روابط نظامی امریکا و اردن مخفیانه و محرمانه بماند و شورای امنیت ملی این کشور نیز به مسئولان وزارت خارجه دستور داد از اشاره و اظهار نظر درباره هماهنگی وهمگرایی نظامی بین اردن و امریکا خودداری کنند.

این در حالی است که دولت اردن هنوز به این موضوع واکنشی نشان نداده است اگرچه پرسش ها و ابهامات زیادی را درمورد زمان این تصمیم گیری و اهداف پنهانی آن و نیز ارتباط آن با شعله ور شدن آتش جنگ در جبهه های غزه و لبنان وجود دارد.

این منبع نوشت، ناظران سیاسی معتقدند هدف اصلی و پشت پرده از افزایش ناگهانی تعداد نظامیان آمریکایی در خاک اردن، مقابله با هرگونه تهدی و یا خطری است که ممکن است از جانب لبنان، ایران، عراق و یمن متوجه اسرائیل (رژیم صهیونیستی) باشد.

یکی دیگر از اهداف افزایش این نیروها، ماموریت آنها برای دادن اطلاعات به تل آویو و در واقع انتقال اطلاعات امنیتی و استخباراتی(جاسوسی) در رویارویی با هر خطری عنوان شده است  که تل آویو را تهدید کند.

طبق این گزارش، اردن شریک اصلی در مقابله با موشک ها و پهپادهای ایرانی در آوریل گذشته بوده و حتی به جنگنده های رژیم صهیونیستی هم اجازه حضور در حریم هوایی خود را داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »