کد خبر : 1906
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 اردیبهشت 1398 - 9:28

امام‌جمعه حسن‌آباد فشافویه:

زمان مداراى جمهورى اسلامى ایران با اتحادیه اروپا به پایان رسیده است

زمان مداراى جمهورى اسلامى ایران با اتحادیه اروپا به پایان رسیده است
امام جمعه شهر حسن آباد: برجام دربندهای ۲۶ و ۳۶ به کشورمان حق داده است که اگر طرف مقابل ما تعهد خود را نقض کند، جمهورى اسلامى ایران نیز تعهدات برجامى خود را به‌صورت کلى یا جزئى انجام ندهند.

به گزارش کلینی نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین استیری، در خطبه‌های در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه شهر حسن‌آباد اظهار کرد: عهدشکنی علنى ایالات‌متحده و خروج دولت ترامپ از برجام و فراتر از آن، انفعال و ناتوانى سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان در تأمین منافع برجامى کشورمان، جمهورى اسلامى ایران تصمیم به کاهش سطح تعهدات خود در توافق هسته‌اى گرفت. این تصمیم به ۵ کشور باقیمانده در توافق هسته‌اى (آلمان، روسیه، فرانسه، چین و انگلیس) ابلاغ شد.

نماینده ولی‌فقیه در فشافویه تصریح کرد: برجام دربندهای ۲۶ و ۳۶ به کشورمان حق داده است که اگر طرف مقابل ما تعهد خود را نقض کند، جمهورى اسلامى ایران نیز تعهدات برجامى خود را به‌صورت کلى یا جزئى انجام ندهند.

وی افزود: هم‌اکنون سه کشور اروپایى که طى یک سال اخیر بازى در زمین دولت ترامپ را نسبت به انجام تعهدات حقوقى خود در برجام ترجیح داده بودند، در مقابل انتخابى بزرگ قرارگرفته‌اند. آن‌ها باید میان استمرار همراهى با کاخ سفید و حفظ منافع ایران مطابق توافق هسته‌ای، صرفاً یک گزینه را انتخاب کنند. در این معادله، استمرار بازى دوگانه اروپا معنا و مفهومى نخواهد داشت. امام‌جمعه حسن‌آباد تصریح کرد: آنچه مسلم است این است که زمان مداراى جمهورى اسلامى ایران با اتحادیه اروپا به پایان رسیده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین استیری افزود: بدون شک درصورتی‌که طرف اروپایى طى ۶۰ روز آتى اقدامى فورى، عملیاتى، تضمین‌شده و قاطعانه در راستاى حفظ منافع ایران در برجام صورت ندهد، جایى براى مصالحه با آن‌ها از سوى جمهورى اسلامى ایران باقى نخواهد ماند. }تکبیر نمازگزاران}اقدام اخیر جمهورى اسلامى ایران، نخستین گام قاطعانه و محکم در برابر عهدشکنی آمریکا وبی تعهدی اتحادیه اروپا بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »