کد خبر : 18994
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 خرداد 1403 - 11:33

آماده باش مقامات عراق و ایران برای استقبال از زائران در اربعین حسینی (ع)کلید خورد

آماده باش مقامات عراق و ایران برای استقبال از زائران در اربعین حسینی (ع)کلید خورد
مشکلات زیرساختی که در عراق برای برگزاری مراسم اربعین وجود دارد توسط مسئولان محلی رفع خواهد شد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از  خبرگزاری ایرنا،  معاون وزیر کشور عراق گفت: پایانه‌های مرزی این کشور برای برگزاری مراسم با شکوه اربعین حسینی و استقبال از زائران ایرانی، به‌روزرسانی و آماده‌سازی شده است.

ریاض الخیگانی یکشنبه در نشست هم اندیشی مقامات ایران و عراق به منظور هماهنگی‌های مراسم اربعین حسینی که در مرز شیب عراق (مجاورت مرز چذابه) برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت رییس جمهور فقید و همران وی، بیان کرد: تلاش می شود با همکاری و تعامل بین دولت های ایران و عراق، مشکلات احتمالی در برگزاری این مراسم معنوی را رفع کرد.

وی ضمن ابراز آمادگی کشور عراق برای میزبانی از زائران حسینی گفت: مشکلات زیرساختی که در عراق برای برگزاری این مراسم وجود دارد توسط مسئولان محلی رفع خواهد شد.

معاون وزیر کشور عراق ادامه داد: روادیدهای اربعینی که ایران برای زائران صادر می‌کند همچون سال‌های گذشته از سوی کشور عراق قابل قبول است.

پیش از این استاندار خوزستان اعلام کرد که مرز چذابه تنها گذرگاه تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین حسینی است.

محمد کاظم آل صادق  سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در این نشست اظهار کرد: مرز چذابه تنها مرز تردد اتباع بیگانه است؛ به همین دلیل انتظار می‌رود حساسیت و هماهنگی بیشتری در این مرز برای تسهیل در تردد زائران وجود داشته باشد.

یوسف مکی گناوی استاندار نجف روز شنبه ۱۹ خردادماه در نشست با علی رضا بیکدلی معاون کنسولی وزارت امور خارجه و با حضور شهردار نجف که به منظور هماهنگی برای برگزاری بهتر مراسم اربعین حسینی در ساختمان شماره یک وزارت امور خارجه کشورمان برگزار شد، مردم نجف را پایه گذار اربعین معرفی کرد و افزود: در گذشته به ویژه در دوره حکمرانی رژیم بعث، مردم نجف باوجود فشار‌ها به برگزاری اربعین اهتمام داشتند و خوشبختانه امروز ساکنان این منطقه با آغوش باز از زائران استقبال می‌کنند و هر آنچه دارند با اخلاص به آنها ارائه می‌دهند. در واقع در ایام اربعین از قادسیه تا حیدریه تبدیل به یک حسینیه بزرگ شده است.

وی اضافه کرد: از هم اکنون به همه ایرانیان برای آمدن به کشورمان در ایام اربعین خوش آمد می‌گوئیم، آنها روی سر ما جا دارند و ما مفتخریم که خادم زوار امام حسین (ع) هستیم.

پیاده‌روی اربعین حسینی از سال ۹۰ در خوزستان آغاز شد و هر ساله در این ایام هزاران زائر حسینی از ۲ مرز چذابه و شلمچه استان برای زیارت عتبات عالیات تردد می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »