کد خبر : 18640
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - 9:02

رئیس شورای اتحادیه اروپا:خواست اسرائیل از فلسطینیان برای ترک رفح قابل قبول نیست

رئیس شورای اتحادیه اروپا:خواست اسرائیل از فلسطینیان برای ترک رفح قابل قبول نیست
فشارهای بین‌المللی بر اسرائیل روز به روز بیشتر می‌شود. رئیس شورای اتحادیه اروپا صریحا از اسرائیل خواست از حمله نظامی به رفح چشم بپوشد. صدراعظم آلمان نیز چنین حمله‌ا‌‌ی را "غیرمسئولانه" خواند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از دویچه وله،شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا فراخوان اسرائیل به تخلیه رفح در جنوب غزه را “غیر قابل قبول” خواند. او با انتشار پیامی در شبکه اکس (توییتر سابق) تصریح کرد: «فرمان اسرائیل به غیرنظامیان [فلسطینی] گرفتار در رفح به ترک شهر و رفتن به مناطق ناامن قابل قبول نیست.»

میشل در پیام خود افزود: «ما دولت اسرائیل را فرامی‌خوانیم به حقوق بشردوستانه بین‌المللی احترام بگذارد و از این کشور می‌خواهیم از انجام عملیات نظامی در رفح چشم‌پوشی کند.»

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نیز مانند رئیس شورای اتحادیه اروپا از چنین گامی انتقاد کرد. او در میزگردی که از سوی “شبکه تحریریه آلمان” (RND) در پوتسدام برگزار شد، تصریح کرد: «ما عملیات تهاجمی و حمله به رفح را غیرمسئولانه می‌دانیم.»

ارتش رژیم صهیونیستی ،(۱۷ اردیبهشت) ساکنان شرق رفح را به ترک منطقه فراخوانده بود. اسرائیل اعلام کرده که از آن زمان تا کنون حدود ۳۰۰ هزار نفر از فلسطینی‌ها اقدام به ترک رفح کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی علیرغم انتقادهای بین‌ا‌لمللی همچنان بر انجام عملیات نظامی در رفح پافشاری می‌کند و آن را اقدامی علیه “آخرین سنگرگاه” سازمان حماس می‌داند.

طبق اعلام ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای این کشور به عملیات “محدودخود در رفح ادامه خواهد داد. دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این رابطه گفت، عملیات نیروهای اسرائیلی در این راستا “محدود” و “تاکتیکی” خواهند بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »