کد خبر : 1846
تاریخ انتشار : شنبه 4 آبان 1398 - 14:22

ماینده  ولی فقیه  در بخش فشافویه:

شفافیت مالی حکمران ها حق مردم است

شفافیت مالی حکمران ها حق مردم است
امام جمعه شهر حسن آباد: شفافیت مالی حکمران ها جزو مطالبات بر حق مردم و از لوازم حکمرانی مطلوب و مردم سالاری دینی است.

به گزارش کلینی نیوز، حجت الاسلام  میثم درگاهی  نماینده  ولی فقیه  در بخش فشافویه و امام جمعه شهر حسن آباد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با اشاره به شفافیت مالی حکمران ها اظهار داشت: شفافیت مالی حکمران ها جزو مطالبات بر حق مردم و از لوازم حکمرانی مطلوب و مردم سالاری دینی است.

به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه فشافویه،  نماینده ولی فقیه در بخش فشافویه افزود: آنچه برای ما بسیار مهم است رابطه نزدیک کارگزاران با مردم، شفافیت و پاسخگویی به مطالبه گری مردم است.

امام جمعه شهر حسن آباد در ادامه یادآور شد: حضرت علی (ع) هنگامی که بر مسند حکومت نشستند بر تمامی حکمرانان خود مسئله شفایت مالی، پاسخگویی به مردم و مطالبه گری مردم و پاک بودن مالی را سفارش می کرد.

وی خاطر نشان کرد: حضرت علی (ع) به حکمرانان خود می گفتند که شما تا به دیروز می توانستید از حلال الهی استفاده کنید، اما امروز که بر حکومت نشستید برخی حلال ها نیز بر شما حرام می شود، لذا کنترل شما باید نسبت به اعمال و رفتار بیشتر از پیش باشد.

حجت الاسلام درگاهی با تاکید بر مردم سالاری دینی اظهارداشت: حکمران ها باید پاسخگوی عملکرد باشند و شفافیت مالی داشته باشد و این اصلی است که در مردم سالاری دینی مطرح شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه به رغم سفارشات فراوان این قوانین به طور کامل اجرا نشده و همچنان دستخوش برخی کار شکستی ها و قصورات قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در بخش فشافویه با بیان اینکه کوتاهی در مردم سالاری دینی مرتفع شود اظهارداشت: امیدواریم به زودی مسئله شفافیت مالی مطرح شود تا مردم بفهمند که کارگزاران با چه میزان سرمایه ای آغاز به کار کردند، وقتی به حکومت آمدند چقدر سرمایه داشتند و در نهایت روز خروج از سیستم چه میزان اموال و دارایی دارند.

حجت الاسلام درگاهی امام جمعه شهر حسن آباد تاکید کرد: شفافیت مطالبه برحقی است و حق مردم بر گردن حکمران ها است، در واقع مردم در مقابل والی ها و حکمران ها حقی وقتی دارند که باید ادا شود و اگر شفافیت مالی مطرح شود مردم بهتر متوجه زحمات حکومت می شوند. این شفافیت به انتخاب مردم کمک شایان توجهی خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در بخش فشافویه با بیان اینکه اگر شفاف سازی مالی صورت گیرد بسیاری از شایعات مرتفع می شود، اظهارکرد: شایعات از بستر عدم شفافیت بیرون می آید و جامعه ای که دچار شایعه شود محکوم به فناست و قطعا شکست خواهد خورد در اصل شفاف سازی مالی جلوی بسیاری از شایعات را می‌گیرد.

حجت الاسلام درگاهی در پایان تاکید کرد: با اعمال شفاف سازی و ارائه گزارش عملکرد تشخیص صلاحیت انتصاب مسئولین نیز به واسطه ارائه گزارش فعالیت های پیشین تسهیل می شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »