کد خبر : 17126
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1402 - 15:21

سازمان ملل نیمی از اهالی رفح پناهگاهی جز مراکز ما ندارند

سازمان ملل نیمی از اهالی رفح پناهگاهی جز مراکز ما ندارند
بر اساس ارزیابی سازمان ملل، بیش از 15 درصد کودکان زیر دو سال یا یک نفر از هر شش کودک در شمال غزه، از «سوء تغذیه حاد» رنج می‌برند.

به گزارش کلینی نیوز، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» فاش کرد که نیمی از ساکنان رفح در جنوب نوار غزه به جز پناهگاه‌های این آژانس، جایی برای رفتن ندارند.

«آنروا» سه‌شنبه یکم اسفند در پلتفرم «ایکس» نوشت که ۱۵۳ تاسیسات این آژانس در غزه در نتیجه جنگ در نوار غزه تخریب شده و مدارش آژانس عملا به پناهگاه برای در امان‌ماندن از بمباران تبدیل‌ شده است.

خبرگزاری «العالم العربی» به نقل از «آنروا» نوشت که به‌دلیل شدت انهدام مدارس شمال غزه، شناسایی آنها دشوار است.

سازمان ملل دوشنبه هشدار داد که کمبود نگران‌کننده مواد غذایی، سوء تغذیه گسترده و گسترش سریع بیماری‌ها عواملی هستند که ممکن است به «افزایش فوق‌العاده» شمار مرگ و میر کودکان در نوار غزه بیانجامد.

به‌گزارش آژانس‌های سازمان ملل، غذا و آب سالم در نوار غزه، «بسیار کمیاب» است و تقریباً همه کودکان خردسال از بیماری‌های عفونی رنج می‌برند.

بر اساس گزارشی که از سوی «یونیسف»، سازمان جهانی بهداشت و برنامه جهانی غذا منتشر شد، دست‌کم ۹۰ درصد کودکان زیر پنج سال در غزه، به یک یا چند بیماری عفونی مبتلا هستند.

۷۰ درصد کودکان زیر پنج سال غزه نیز طی دو هفته گذشته به اسهال مبتلا شدند که افزایش ۲۳ برابری نسبت به یک سال قبل را نشان می‌دهد.

بر اساس ارزیابی سازمان ملل، بیش از ۱۵ درصد کودکان زیر دو سال یا یک نفر از هر شش کودک در شمال غزه، از «سوء تغذیه حاد» رنج می‌برند و تقریباً به طور کامل از کمک‌های بشردوستانه محروم هستند.

همزمان آژانس‌های سازمان ملل متحد هشدار دادند که «این داده‌ها در ژانویه جمع‌آوری شده‌اند و وضعیت کنونی احتمالاً وخیم‌تر است».

بر اساس همین ارزیابی، ۵ درصد از کودکان زیر دو سال در جنوب نوار غزه از سوءتغذیه حاد رنج می‌برند.

به‌گفته این آژانس‌ها، «چنین فروپاشی در وضعیت غذایی» مردم ظرف ۳ ماه، در جهان بی‌سابقه است.

دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر در لاهه روز جمعه ششم بهمن ماه و در یکصد و دوازدهمین روز از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در پی شکایت آفریقای جنوبی از نسل کشی رژیم صهیونیستی، اقدام به صدور قرار موقت علیه رژیم صهیونیستی کرد و از این رژیم خواست اقدامات لازم را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.