کد خبر : 17077
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 بهمن 1402 - 8:10

وزیر امور خارجه آمریکا؛فرصتی فوق‌العاده برای عادی سازی روابط با اسرائیل در خاورمیانه وجود دارد

وزیر امور خارجه آمریکا؛فرصتی فوق‌العاده برای عادی سازی روابط با اسرائیل در خاورمیانه وجود دارد
وزیر امور خارجه آمریکا گفت که اکنون تقریباً همه کشورهای عربی می‌خواهند اسرائیل در منطقه ادغام و روابط آن با کشورها عادی شود.

یه گزارش کلینی نیوز به نقل از بلینکن روز شنبه ۲۸ بهمن طی سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ همچنین بر تمایل کشورهای عربی به عادی‌سازی روابط با اسرائیل تاکید کرد.

به گزارش روسیا الیوم، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که اکنون تقریباً همه کشورهای عربی می‌خواهند اسرائیل در منطقه ادغام و روابط آن با کشورها عادی شود.

او همچنین بر ضرورت و فوریت ادامه تلاش‌های برای تشکیل یک کشور فلسطینی همزمان با تضمین امنیت اسرائیل، تاکید کرد.

وزیر خارجه امریکا تاکید کرد که کشورهای عربی به صورت جدی، به دنبال اصلاح و فعالسازی تشکیلات خودگردان فلسطین هستند که باید به صورت موثرتر نماینده منافع فلسطینی ها باشد.

وی اظهار داشت که مدیریت اصلاح شده باید شریکی بهتر برای «اسرائیل» در آینده نزدیک باشد و این مساله از هر زمان دیگری حتمی و ضروری است.

بلینکن با اشاره به اینکه، این امر انتقالی به برپایی کشور فلسطین که امنیت را برای «اسرائیل» فراهم می کند و مسئولیت های ضروری را متحمل می شود، است، گفت که خاورمیانه در این صورت منسجم تر می شود.

به گزارش «آناتولی»، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان از امریکا و رژیم صهیونیستی خواست تا به راه حل دو کشوری پایبند باشند.

وی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که تنها راه برقراری امنیت در منطقه پایبندی امریکا و رژیم صهیونیستی به راه حل دو کشوری است.

وزیر خارجه عربستان تاکید کرد که ارتباطی با رژیم صهیونیستی نداریم و اولویت عربستان رسیدگی به اوضاع و شرایط انسانی در غزه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »