کد خبر : 16939
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1402 - 9:10

ایران از فیفا خواست تا فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی را به خاطر قتل عام مردم غزه تعلیق کند

ایران از فیفا خواست تا فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی را به خاطر قتل عام مردم غزه تعلیق کند
فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه‌ای به فدراسیون بین‌المللی فوتبال خواستار تحریم فوتبال رژیم صهیونیستی در مسابقات شد. پیش از این، اعضای کنفدراسیون فوتبال غرب آسیا از جمله عربستان و امارات متحده عربی نیز خواستار تعلیق فوتبال این رژیم شده بودند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از  ایرنا ، فدراسیون فوتبال ایران در اطلاعیه‌ای که در سایت خود منتشر کرد، از فیفا خواسته است به دلیل آنچه «اقدامات ضد انسانی صورت گرفته از سوی رژیم صهیونیستی در فلسطین و ارتکاب جنایات جنگی در غزه» خوانده است، فدراسیون فوتبال اسرائیلاین رژیم  را «از تمام فعالیت‌های مرتبط با فوتبال» تعلیق کند.

در این درخواست همچنین از فیفا و اتحادیه‌های فوتبال و اتحادیه‌های عضو آن خواسته شده تا به منظور جلوگیری از «استمرار این جنایات هولناک» و فراهم کردن «زمینه امدادرسانی غذایی، آب آشامیدنی، اقلام دارویی و پزشکی به مردم و غیرنظامیان بی گناه» اقدامات جدی و فوری انجام شود.

در این بیانیه همچنین آمده است: بی‌شک اقدام فوری فیفا، اتحادیه‌های فوتبال و اتحادیه‌های عضو نماد انسان دوستی و عملی شدن منشور جامعه فوتبال جهانی در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی و انسانی و حرکتی درخشان و ماندگار در تاریخ فوتبال خواهد بود.

پیش از این، اسکای نیوز روز پنجشنبه گزارش داد که گروهی از اعضای اتحادیه‌های فوتبال غرب آسیا از جمله فلسطین، عربستان سعودی، قطر و امارات متحده عربی نیز از مسئولان جهانی فوتبال خواسته‌اند که فوتبال رژیم صهیونیستی را به دلیل جنگ در غزه تعلیق کنند.

به نوشته این رسانه، مسئولان فوتبال رژیم صهیونیستی اما از فیفا خواسته‌اند تا سیاست را از ورزش به دور نگه دارد و به آن‌ها اجازه دهد به رقابت‌ها در چارچوب انتخابی مسابقات قهرمانی اروپا ادامه دهند.

نیو گلدشتاین، مدیر اجرایی فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی به اسکای نیوز گفت: من به فیفا اعتماد دارم که سیاست را در فوتبال دخالت ندهد.

نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین به تمامی ۲۱۱ فدراسیون ملی فوتبال و شش کنفدراسیون منطقه‌ای از جمله یوفا که رژیم صهیونیستی عضوی از آن است ارسال شده است.

شاهزاده علی بن حسین، رئیس فدراسیون فوتبال اردن که ریاست کنفدراسیون فوتبال غرب آسیا را بر عهده دارد تلاش‌ها برای تعلیق فوتبال رژیم صهیونیستی را به پیش می‌برد.

او در نامه خود خطاب به این نهادها تصریح کرد که فدراسیون‌های فوتبال غرب آسیا خواستار موضع گیری قاطع در برابر «جنایات مرتکب شده در فلسطین و جنایات جنگی در غزه» شدند.

او همچنین از فیفا و سایر فدراسیون‌های ملی خواست تا در محکوم کردن «کشتار غیرنظامیان بی گناه از جمله بازیکنان، مربیان، داوران و مقامات، تخریب زیرساخت‌های فوتبال» و در اتخاذ یک جبهه متحد برای «انزوای فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی از تمام فعالیت‌های مرتبط با فوتبال تا پایان این اقدامات تجاوزکارانه» همراهی کنند.

تئودور تئودوریدیس، دبیر کل اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) گفته بود که مدیریت هیئت حاکمه اروپا «هیچ بحث یا چنین قصدی» برای حذف تیم‌های رژیم صهیونیستی نداشته است.
اسکای نیوز افزود که این تصمیم به احتمال زیاد توسط کمیته اجرایی مقامات منتخب اتخاذ خواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.