کد خبر : 16380
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402 - 14:02

شهادت ۴ مستشار نظامی ایران در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به دمشق

شهادت ۴ مستشار نظامی ایران در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به دمشق
روابط عمومی کل سپاه در بیانیه‌ای از شهادت 4 مستشار ایرانی در حمله رژیم صهیونیستی به سوریه خبر داد.

به گزارش کلینی نیوز، بر اساس این گزارش، در حمله  موشکی صبح امروز رژیم صهیونیستی به منطقه المزه در دمشق سوریه، تعدادی از مردم سوریه نیز به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش المیادین، برخی منابع ایرانی نیز اعلام کردند که افراد به شهادت رسیده سردار یوسف امیدزاده، معاون اطلاعات نیروی قدس سپاه پاسداران به همراه جانشین وی حاج غلام (با نام جهادی حاج محرم) بوده اند.

پیش از این خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد که یک خانه مسکونی در محله مزه دمشق هدف حمله قرار گرفته است.

این خبرگزاری افزود که احتمالا حمله از جانب رژیم صهیونیستی بوده است.

منابع خبری می‌گویند که شمار کشته‌شدگان در حمله موشکی منتسب به ارتش رژیم صهیونیستی به دمشق، پایتخت سوریه، به “ده نفر” افزایش یافته است.

گفته می‌شود که این حمله حداقل با چهار موشک انجام شده و بر اثر آن یک ساختمان چهار طبقه به طور کامل تخریب شده است.

وزارت امور خارجه ایران این حملات را اقدامی «تهاجمی و تحریک آمیز» از سوی اسرائیل دانسته و ازدولتها، سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته این حملات را محکوم کنند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته که «نقض مکرر حاکمیت و تمامیت سرزمینی سوریه» به دلیل ناتوانی اسرائیل در جنگ غزه و تلاشی برای «گسترش بی ثباتی و ناامنی در منطقه است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین گفته که «مستشاران نظامی ایران به دعوت رسمی دولت سوریه در این کشور حضور دارند و نقش مهمی در کمک به سوریه برای مبارزه با تروریسم و کمک به برقراری صلح، ثبات و امنیت پایدار در این کشور داشته‌ و دارند.»

او گفته که ایران حق خود را برای پاسخ به این اقدام در زمان و مکان مقتضی محفوظ می‌داند.

گفتنی است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۲۷ دی ماه در اطلاعیه شماره ۴ از شلیک ۲۴ فروند موشک به مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق خبر داد.

شبکه «رووداو»،‌ صبح روز سه‌شنبه ۲۶ دی ماه، مدعی شد در حمله موشکی دیشب سپاه به مقر موساد در اربیل یک تاجر مسیحی دیگر کشته شده است.

منابع مطلع در اقلیم کردستان عراق اعلام کردند که پیشرو دیزایی، مسئول صادرات نفت از کردستان عراق به اسرائیل در حملات انجام شده به هلاکت رسیده است.

رووداو ادعا کرد «کرم میخائیل» یک تاجر مسیحی و مالک شرکت «سامسون» که دیشب در ویلای «پیشرو دیزایی» حضور داشته، کشته شده است.

کرم میخاییل که از همکاران نزدیک دیزایی بوده است نیز نقش مهمی در پشتیبانی از شبکه جاسوسان رژیم صهیونیستی در منطقه داشته است.

وی شهروند مسیحی عراقی اهل بغداد و متولد سال ۱۹۸۱ است. میخائیل رئیس شرکت واردکننده تجهیزات برق«الریان» بوده و در شرکت سامسونگ نیز سهم داشته است.

وی همچنین به مدت دو سال به عنوان پیمانکار در پروژه بولیوارد مشارکت داشته است.

برخی منابع خبری اعلام کردند که کرم میخائیل تابعیت انگلیسی نیز داشته و روابط قوی با موساد دارد.

 اخبار دیگری این احتمال را به نحو جدی مطرح می‌کنند که فردی به نام «سلیمان امین نادر» معروف به «اژی امین» رئیس شورای عالی امنیتی حزب دموکرات کردستان عراق نیز در این حملات به هلاکت رسیده است.

اژی امین معاون شورای امنیتی کردستان عراق و از همکاران بسیار مهم موساد در اقلیم است که برخی از عملیات‌های تروریستی در داخل ایران را هدایت کرده است. ترور شهید فخری زاده از جمله اقدامات تروریستی است که اژی امین در آن نقش داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »