کد خبر : 16269
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دی 1402 - 10:01

شکایت عراق به شورای امنیت علیه حمله موشکی ایران به مقرهای جاسوسی اسرائیل در اربیل

شکایت عراق به شورای امنیت علیه  حمله موشکی ایران به مقرهای جاسوسی اسرائیل در اربیل
وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور از تهران بابت حملات موشکی سپاه پاسداران ایران به اربیل به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرده است.

به گزارش کلینی نیوز، بامداد سه‌شنبه ۱۶ ژانویه، سپاه پاسداران ایران از حمله موشکی به اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق خبر داد و مدعی شد که در جریان این حمله، مقرهای مرتبط با موساد‌ را منهدم کرده، ادعایی که توسط بغداد و مقام‌های اقلیم کردستان عراق رد شده است.

بر اساس بیانیه شماره ۳ سپاه، یکی از «مقرهای جاسوسی اسرائیل» در اقلیم کردستان عراق مورد حمله موشک‌های بالستیک ایران قرار گرفته است.

این بیانیه هدف از حمله را پاسخ به «شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت» اعلام کرده است.

شبکه خبری العالم به نقل از منابع امنیتی گفته است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با استفاده از موشک های فاتح ۱۱۰، مقر موساد در اربیل واقع در شمال عراق را هدف قرار داد.

طبق این اطلاعیه «این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و ایران بوده است.»

این شبکه خبری خاطرنشان کرده است که به دنبال حملات موشکی سپاه پاسداران به مقر موساد، همه پروازهای فرودگاه بین المللی اربیل به حال تعلیق درآمدند.

برخی منابع فاش کردند پیشرو دیزایی، رئیس شرکت امنیتی و حفاظتی فالکون، مهره موساد و مسئول حفاظت از جاسوسان اسرائیلی در اربیل و پشتیبانی لوجستیک از آنها بود در این حمله موشکی کشته شد.

رسانه‌های ایران می‌گویند این شرکت امنیتی «یک ارتش خصوصی کوچک نیز داشت» که «پرسنل نظامی سابق آمریکا» را استخدام می‌کرد.

رسانه‌های ایرانی همچنین می‌گویند این تاجر کُرد «از نزدیک با موساد و رهبری کردستان» در ارتباط بود.

این اولین بار نیست که ایران ویلای یک تاجر کرد در اربیل را هدف قرار می دهد.

 ۲۲ اسفند پارسال ، ۱۲ موشک بالستیک از سمت شرق و خارج از مرزهای عراق به سمت اربیل شلیک شد. هدف این حملات ویلای یک میلیاردر کرد بود کە صاحب شرکت نفتی “کار گروه” است.

کمی پس از این حمله، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که “مرکز راهبردی” اسرائیل در اربیل را با موشک هدف قرار داده است.

رئیس مرکز توسعه رسانه‌های عراق: اربیل مرکز موساد است

«عدنان السراج» رئیس مرکز توسعه رسانه های عراق در گفت‌ وگو با برنامه «نصف دائره» (نیم دایره) که از شبکه العهد پخش شد از مقامات اقلیم کردستان عراق خواست که دلایل ایران در مورد مناطق هدف قرار گرفته در این اقلیم را بررسی کنند.

وی با اعتقاد به اینکه عوامل سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق حضور دارند، گفت که رژیم اسرائیل به اربیل به عنوان مقر موساد نگاه می کند و در این شهر حضور دارد.

رئیس مرکز توسعه رسانه های عراق با اشاره به اینکه امنیت عراق، امنیت کشورهای همسایه را حفظ می کند بر اهمیت نقش ایران و اقلیم کردستان در تقویت دولت «محمد شیاع السودانی» تاکید کرد.

وی مهمترین مشکل امنیتی اقلیم کردستان عراق را تبعیت نکردن از دولت مرکزی دانست و گفت: مقامات اقلیم کردستان عراق حتی در روزهای جنگ با داعش با ورود نیروهای عراقی به داخل مناطق این اقلیم مخالف بودند و پیام می دادند که کردستان عراق یک کشور در داخل عراق است.

«عباس العرداوی» کارشناس مسائل سیاسی عراقی نیز هدف قرار گرفتن مقر سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اربیل را به هر شکل اقدام مبارکی دانست و اظهار داشت: توافق با ایران بر سر هدف قرار دادن مقرهای تروریستی سال‌ها پیش توسط “طارق عزیز” و “کمال خرازی” وزیران خارجه وقت عرق و ایران امضا شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »