کد خبر : 16210
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 - 13:27

انتقاد سازمان ملل از انتقال دسته جمعی غیرنظامیان فلسطینی به خارج از غزه

انتقاد سازمان ملل از انتقال دسته جمعی غیرنظامیان فلسطینی به خارج از غزه
مارتین گریفیتس، مسئول امدادرسانی سازمان ملل متحد، گفته است که اظهارات اخیر وزیران اسرائیل حاکی از آن است که برنامه‌هایی برای انتقال دسته جمعی غیرنظامیان فلسطینی به خارج از غزه وجود دارد.

به گزارش کلینی نیوز، مارتین گریفیتس، مسئول امدادرسانی سازمان ملل متحد، گفته است که اظهارات اخیر وزیران اسرائیل حاکی از آن است که برنامه‌هایی برای انتقال دسته جمعی غیرنظامیان فلسطینی به خارج از غزه وجود دارد.

او به شورای امنیت سازمان ملل گفت که چنین چیزی بسیار نگران کننده است و باید رد شود.

نشست شورای امنیت ساعاتی پس از آن تشکیل جلسه داد که اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری اتهام نسل‌کشی علیه فلسطینیان را رد کرد.

این در حالی است که بمباران غزه توسط اسرائیل ادامه دارد.

 

اسرائیل داشتن طرح و برنامه برای بیرون راندن فلسطینیان از غزه را رد کرده است.

سفیر آمریکا، متحد نزدیک اسرائیل، گفت برخی از مقام‌های اسرائیلی اظهارات «غیر مسئولانه» و «تحریک آمیز» کرده و خواستار بدرفتاری با زندانیان فلسطینی یا تخریب غزه شده‌اند.

آقای گریفیتس در جمع اعضای شورای امنیت بار دیگر خواهان آتش‌بس در غزه شد و گفت «اگر اقدام نکنیم، این یک لکه پاک نشدنی بر انسانیت ما خواهد شد.» او تاکید کرد «هیچ نقطه امنی در غزه وجود ندارد.»

آقای گریفیتس گفت صحنه‌های وحشتناکی در شمال غزه وجود دارد، به طوری که مردم گرسنه کامیون‌ها را در جستجوی چیزی برای زنده ماندن متوقف می‌کنند.

او گفت که از زمان آغاز حمله اسرائیل که در آن وعده نابودی حماس را داده است، بیش از ۲۳۰۰۰ فلسطینی کشته و بیش از ۵۸۰۰۰ زخمی شده‌اند.

ایلزه براندز کریس، دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر، گفت تلفات غیرنظامیان، تخریب گسترده زیرساخت‌های غیرنظامی و جابجایی غیرنظامیان «نگرانی‌های بسیار جدی در مورد ارتکاب احتمالی جنایات جنگی ایجاد می‌کند.»

اسرائیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه را رد می‌کند.

 روزنامه «تایمز اسرائیل»، چهارشنبه ۱۳ دی، از یک منبع موثق در کابینه کوچک نقل کرد، اسرائیل در حال مذاکره با کنگو و چندین کشور برای «پذیرش مهاجران» از نوار غزه است.

این منبع اعلام کرد: «کنگو آماده پذیرش مهاجران است و ما در حال مذاکره با کشورهای دیگر هستیم»، این منبع، نامی از کشورهایی که اسرائیل با آن‌ها در حال مذاکره است، نبرد.

گیلا گاملیل، وزیر اطلاعات اسرائیل، سه‌شنبه ۱۲ دی در کنست گفت:

«مشکل غزه، تنها مشکل ما نیست. باید جهان از مهاجرت ساکنان غزه، حمایت کند؛ چرا که این تنها راه حلی است که وجود دارد.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.