کد خبر : 16102
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 دی 1402 - 15:37

یورش گروه تروریستی تکفیری داعش به منطقه السخنه سوریه

یورش گروه تروریستی تکفیری داعش به منطقه السخنه سوریه
عناصر داعش از سه محور به مواضع ارتش سوریه در منطقه السخنه یورش بردند که طی آن چند نظامی سوری شهید و زخمی شدند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” عناصر گروه تروریستی داعش در ۱۷ دی ماه از محورهای الطیبه و الکوم (شمالی)، محور الضبیات (جنوبی) و محور اراک (غربی) به منطقه السخنه واقع در استان حمص یورش بردند که طی آن درگیری شدیدی میان آنها و نیروهای ارتش سوریه به وقوع پیوست.

در نتیجه این درگیری، سه نظامی سوری شهید و چند تن دیگر زخمی شدند. همچنین چند تروریست داعشی نیز کشته شدند.

موقعیت جغرافیایی السخنه و نزدیک بودن این منطقه به مناطق تحت نفوذ و مخفیگاه‌های داعش (صحرای جنوب غرب دیرالزور و شرق تدمر) باعث شده است تا این منطقه هر از گاهی شاهد حملات عناصر گروه تروریستی داعش باشد.

گروه تروریستی داعش در ساعات پایانی ۲۶ مهر ماه، حمله‌ای گسترده از پنج محور علیه ۸ مقر ارتش سوریه در بیابانهای السخنه واقع در استان حمص سوریه ترتیب دادند.

با نزدیک شدن تروریست‌های داعش به مقرهای ارتش سوریه و افزایش درگیری‌ها و تبادل آتش، نظامیان سوری مجبور به عقب‌نشینی از مواضع خود شدند. در پی این ماجرا، تروریستهای داعش برای دقایقی بر تعدادی از مقرها مسلط شدند.

گفته می‌شود عناصر داعش در این حمله، مقداری سلاح، مهمات و چند دستگاه خودرو به غنیمت گرفتند. همچنین طبق اعلام منابع محلی، دستکم ۱۵ نظامی سوری به اسارت تروریست‌های داعش درآمدند.

ساعاتی پس از این درگیری، کاروان کمکی ارتش سوریه و نیروهای دفاع وطنی وارد شهر السخنه شدند تا به مناطق آلوده و مشکوک اعزام شوند.

بررسی روند حملات و تحرکات داعش نشان می‌دهد که اقدامات این گروه تروریستی با حمایت و درخواست آمریکایی‌ها افزایش یافته است. عمده حملات داعش در استان‌های دیرالزور، حمص و… با هدف هزینه تراشی و تمرکز زدایی از محور مقاومت صورت می‌گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »