کد خبر : 14724
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آبان 1402 - 10:01

حمله مجدد گروه مقاومت اسلامی عراق به مواضع امریکا

حمله مجدد گروه مقاومت اسلامی عراق به مواضع امریکا
حملات اسرائیل به نوار غزه و جانبداری امریکا از اسرائیل در این مساله، نیروهای مقاومت اسلامی در عراق حملات خود به مواضع امریکایی را ازسرگرفت.

به گزارش کلینی نیوز، شبکه «المیادین» بامداد چهارشنبه گزارش داد که پایگاه اشغالگران آمریکایی در نزدیکی روستای «خراب الجیر» واقع در شمال شرق سوریه هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

به گفته خبرنگار المیادین، صدای انفجار در پایگاه نظامی آمریکا واقع در ۵ کیلومتری گذرگاه «الیعربیه» واقع در مرز عراق-سوریه به گوش رسیده است.

دقایقی بعد گروه مقاومت عراقی موسوم به «مجاهدین مقاومت اسلامی عراق» در بیانیه‌ای اعلام کرد که بامداد چهارشنبه با شلیک موشک، پایگاه اشغالگران آمریکایی در «خراب الجیر» را هدف قرار داده است.

به گزارش العالم الجدید، امریکا اخیرا شمار کارمندان سفارتش در بغداد را در پی تشدید حملات به مواضع نیروهای امریکایی در عراق کاهش داد و در پی پرواز هواپیماهای نظامی امریکا در الانبار نیز، برخی از شرکت های هواپیمایی مسیر پرواز خود را تغییر دادند.

این در حالی است که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در حال مهار این تنش میان گروه های مسلح عراق و امریکا است و ضمن محکوم کردن حملات به مواضع امریکایی ها در عراق، دستور تعقیب عوامل این حملات را صادر کرده است.

از نظر ناظران امور سیاسی، تنش میان بغداد و واشنگتن، امریکا را به بازنگری در روابط خود با عراق و سفر السودانی به کاخ سفید وادار می کند، بلکه حمله به مواضع امریکا در عراق، تاکید می کند که دولت کنونی در عراق نزدیک تر به ایران است.

اما منابع نزدیک به گروه های مسلح عراق تاکید کردند که این حملات به حضور نظامی امریکا و نه دیپلماتیک انجام می شود و معتقدند که که اقدامات امریکا، تلاشی برای فشار به عراق بابت مواضعش درخصوص قضیه فلسطین است.

احسان الشمری، رئیس مرکز اندیشه سیاسی در عراق در این باره گفت که بیانیه وزارت خارجه امریکا نشان می دهد که امکان دارد عراق به صحنه درگیری تبدیل شود به ویژه با توجه به اینکه با وجود محدود بودن هدف قرار دادن نیروهای امریکایی، اما این حملات، تبدیل شدن عراق به صحنه درگیری را به خصوص پس از تشدید تنش در غزه تایید می کند.

الشمری افزود که واشنگتن پس از بیانیه وزارت خارجه امریکا، در جهت بازنگری در روابط خود با بغداد و ارزیابی توان دولت کنونی عراق در کنترل صحنه عراق و گروه های مسلح آن و منافع نیروهای امریکایی و پایبندی به توافقنامه چارچوب استراتژیک عمل خواهد کرد.

وی بیان کرد که اگر حمله گسترده ای به نیروهای امریکایی صورت گیرد و منجر به خسارت جانی در میان آنها شود، سفر قریب الوقوع السودانی به کاخ سفید ممکن است انجام نشود، علاوه بر اینکه امریکا به این حملات پاسخ خواهد داد.

رئیس مرکز اندیشه سیاسی در عراق گفت که جنگ غزه به امریکایی ها ثابت کرد که عراق نمی تواند برای آنها امن باشد، اما با وجود روابط فزاینده میان امریکا و دولت عراق، این امر ممکن است پیامدهایی بر روابط میان طرفین داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »