کد خبر : 14524
تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1402 - 22:32

تعویق مذاکرات عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی اسرائیل

تعویق مذاکرات عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی اسرائیل
عربستان سعودی مذاکرات خود را برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل به تاخیر انداخته است.

به گزارش کلینی نیوز، خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع آگاه نوشت عربستان سعودی مذاکرات خود را برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل به تاخیر انداخته است. یکی از این منابع گفته است این مذاکرات زمانی ادامه می‌یابد که امتیازدهی اسرائیل به فلسطینیان در اولویت قرار داده شود.

این امر نشان می‌دهد ریاض اصل این موضوع را رها نکرده است.

اعتماد آنلاین روز ۱۷ مهر به نقل از جروزالم‌پست نوشت ریاض به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا خبر داده است عربستان سعودی به تمامی مذاکرات در مورد عادی‌سازی روابط با اسرائیل پایان می‌دهد.

 

 

فکت‌نامه در گزارشی این موضوع را «ادعایی نادرست» خواند و تاکید کرد چنین خبری در آرشیو جروزالم‌پست وجود ندارد.

به گزارش فکت‌نامه، پایان مذاکرات عادی‌سازی تاکنون از سوی اسرائیل، عربستان سعودی و آمریکا به‌عنوان طرفین گفت‌وگوها اعلام نشده است.

 پیمان ابراهیم که با تلاش دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، حاصل شد روابط دیپلماتیک اسرائیل با چند کشور عرب را عادی کرد.

امارات متحده عربی و بحرین امضاکنندگان این پیمان بودند و اسرائیل عمدتا کشورهای مراکش و سودان را نیز بخشی از این پیمان به حساب می‌آورد. سودان اکنون درگیر یک جنگ داخلی است.

اسرائیل در ماه گذشته اعلام کرد چارچوب توافقی که با میانجیگری آمریکا برای عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان تهیه شده ممکن است تا اوایل سال آینده محقق شود.

عربستان سعودی از زمان تاسیس اسرائیل در سال ۱۹۴۸ هرگز آن کشور را به رسمیت نشناخته است و اکنون گفته برقراری رابطه با اسرائیل را منوط به حل شدن مسئله فلسطین و مجموعه‌ای دیگر از تضمین‌ها است.

رهبر انقلاب ایران در سخنان اخیر خود که در  جمع مسئولانجمهوری اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی، مهمانان کنفرانس وحدت بیان داشت  که نظر قطعی جمهوری اسلامی این است دولت‌هایی که قمار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را سرمشق کار خود قرار دهند، ضرر خواهند کرد؛ چرا که این رژیم رفتنی است و آنها در حال شرط‌بندی روی اسب بازنده هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »