کد خبر : 13806
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 شهریور 1402 - 9:01

درگیری‌ در اردوگاه عین‌ الحلوه۲۱ کشته و مجروح برجای گذاشت

درگیری‌ در اردوگاه عین‌ الحلوه۲۱ کشته و مجروح  برجای گذاشت
منابع لبنانی اعلام کردند که شمار کشته های درگیری ها در اردوگاه آوارگان فلسطینی «عین الحلوه» در لبنان به 6 نفر و زخمی ها به 15 نفر رسیده است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل ازخبرگزاری رسمی لبنان، درگیری‌های در اردوگاه عین‌ الحلوه میان نیروهای جنبش فتح و گروه‌های اسلامی  رخ داد.

بر این اساس، در پی این درگیر ۲۱ نفر مجروح شده و به بیمارستان انتقال یافته‌اند. بنا به اعلام شاهدان عینی، اردوگاه عین الحلوه در حال حاضر شاهد آرامش نسبی است.

بنابر گزارش رسانه های لبنانی درگیری ها در اردوگاه عین الحلوه همچنان ادامه دارد، تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی از تبادل آتش و شلیک آر پی جی و خمپاره در این درگیری ها حکایت دارد. نگرانی ها درباره گسترش درگیری ها رو به افزایش است.

تیراندازی بین نیروهای جنبش فتح و فعالان در مناطق “الصفصاف و البرکسات” در اردوگاه عین الحلوه در شهر صیدا واقع در جنوب لبنان، صبح امروز (یکشنبه) از سر گرفته شد.

هزاران پناهنده فلسطینی در اردوگاه عین الحلوه زندگی می‌کنند و هزاران سوری هم که از جنگ داخلی گریخته‌اند اخیرا به این اردوگاه ملحق شده‌اند.

یک منبع که هدایت این اردوگاه را برعهده دارد و نخواسته نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفته است که جنگ در اردوگاه عین‌الحلوه بار دیگر اعضای جنبش فتح به رهبری محمود عباس را در مقابل شبه نظامیان اسلامگرا قرار داده است.

اردوگاه عین‌الحلوه در سال ۱۹۴۸ در لبنان برپا شده و بیش از ۵۴ هزار پناهنده فلسطینی در آن زندگی می‌کنند. اگرچه جمعیت این اردوگاه بسته به آرامش و یا میزان درگیری‌ها زیاد یا کم شده است.

این اردوگاه در نزدیکی شهر صیدا واقع شده اما برقراری امنیت در آن بر عهده دولت لبنان نیست و از زمان استقرار گروه‌های مختلف مسلح فلسطینی، تلاش‌هایی برای کسب قدرت در محدوده این اردوگاه در جریان بوده است.

گفتنی است دراواخر ماه جولای امسال نیز درپی درگیری میان گروه‌های مسلح وابسته به جنبش فتح و گروه‌های اسلامی، ۱۴ نفر کشته شده بودند.

 

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »