کد خبر : 12593
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مرداد 1402 - 16:36

تحریم فروش محصولات سوئدی در قطر

تحریم فروش محصولات سوئدی در قطر
یکی از بزرگترین فروشگاه‌های قطر اعلام کرد به نشانه اعتراض به صدور مجوز قرآن‌سوزی از سوی دولت سوئد، تمام محصولات سوئدی را تحریم می‌کند.

به گزارش کلینی نیوز، به نقل از خبرگزاری ایکنا، «السوق البلدی» که متعلق به محمد بن عبدالله العطیه تاجر قطری است، خروج کلیه محصولات سوئدی از تمام شعب خود تا اطلاع ثانوی را اعلام کرد.

فعالان شبکه‌های اجتماعی با استقبال از این اقدام «السوق البلدی»، خواستار یک کمپین سازمان یافته بزرگ برای تحریم محصولات سوئدی شدند.

سوئد با وجود خشم گسترده اعراب و اسلام در سطوح رسمی و مردمی، اصرار دارد به افراط‌گرایان اجازه توهین به اسلام، هتک حرمت و سوزاندن قرآن را بدهد. چندین کشور عربی و اسلامی سفرای سوئد و دانمارک را پس از اجازه سوزاندن قرآن از سوی مقامات این کشور احضار و شدیداً به این اقدام اعتراض کردند.

 

 

 

بسیاری از کشورهای اسلامی، سفرای دانمارک و سوئد را در اعتراض احضار کرده‌اند. تجمع‌های اعتراض‌آمیز متعددی هم در مقابل سفارت‌های این دو کشور در پایتخت‌های اسلامی برپا شده است.

پیش از این، شیخ احمد بن حمد الخلیلی، مفتی عمان، در صفحه توییتر خود با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مسلمانان باید همه روابط خود را به طور کامل با سوئد قطع کنند. وی خواستار تحریم سوئد در پاسخ به جریحه‌دار کردن احساسات مسلمانان و عدم احترام به مقدسات آنان شد.

الخلیلی در توییت خود نوشت: اصرار سوئد بر ادامه مسیر اشتباه و بازنگشتن از دشمنی با اسلام و مسلمانان با هتک حر‌مت بزرگ‌ترین مقدسات آن‌ها، بر مسلمانان واجب می‌سازد که همه روابط خود را با آن قطع و آن کشور را به طور کامل تحریم کنند.

مفتی عمان روز ۱۱ تیرماه نیز به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد واکنش نشان داد و از مسلمانان جهان خواست که کالاهای سوئدی را تحریم کنند. وی گفت: مسلمانان در شرق و غرب جهان باید با این جنایت مقابله کنند و کمترین کاری که باید در برابر این جنایت بزرگ انجام دهند، تحریم کامل تولیدات و کالاهای سوئدی است.

مفتی عمان همچنین همه طرف‌های اسلامی اعم از دولتی، نهادها یا هر مسلمانی را که معاملات تجاری و مالی با سوئد دارند، به لغو این معاملات دعوت کرد.

دور جدید تنش بین کشورهای غرب اروپا و کشورهای اسلامی به دلیل «توهین به مقدسات»، حدود یک ماه پیش شدت گرفت، وقتی یک عراقی ۳۷ ساله مسیحی قران را در نزدیکی مسجدی در استکهلم آتش زد.

هفته گذشته عراق سفیر سوئد را اخراج کرد. معترضان در بغداد همچنین به ساختمان سفارت سوئد حمله کرده و بخشی از آن را آتش زدند. اتحادیه اروپا این اقدام را محکوم کرد.

در همین حال امروز دو نفر که خود را عضو گروهی به نام «میهن‌دوستان دانمارکی» می‌خوانند در کپنهاگ قرآن را آتش زدند. وزارت خارجه دانمارک اقدام «احمقانه» این دو نفر را محکوم کرد.

در ایران امروز یکی از نمایندگان مجلس خواستار تعطیلی سفارت‌های سوئد و دانمارک و اخراج کارکنانشان شده است.

وزارت اطلاعات ایران در بیانیه‌ای که امروز منتشر کرد فرد عراقی که قرآن را در استکهلم آتش زد متهم کرد در استخدام «سرویس جاسوسی» اسرائیل است و اقدام او با «حمایت تشویق‌آمیز پلیس سوئد» صورت گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »