کد خبر : 12536
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مرداد 1402 - 10:01

نخل تاریخی ۳۰۰ ساله عزاداری محله کوشک اردستان در آتش سوخت

نخل تاریخی ۳۰۰ ساله عزاداری محله کوشک اردستان در آتش سوخت
فرماندار اردستان گفت: نخل عزاداری چندصد ساله یکی از محلات اردستان در آتش سوخت.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا سید محمدهادی احمدی طباء اظهار کرد: حدود ساعت ۱۵ روز شنبه ۳۱ تیرماه نخل تاریخی عزاداری محله کوشک اردستان که قدیمی‌ها قدمت آن را حدود ۳۰۰ سال عنوان می‌کنند به دلایل نامشخصی آتش می‌گیرد و کاملاً از بین می‌رود.

وی افزود: از دقایق ابتدایی وقوع این اتفاق دلایل و احتمال‌های فراوانی توسط آتش‌نشانی و دیگر دستگاه‌های ذیربط مورد بررسی قرار گرفته است ولی هنوز به دلیل قطعی نرسیده‌ایم.
فرماندار اردستان تصریح کرد: البته احتمال‌های زیادی از جمله نور شدید خورشید و آتش گرفتن پارچه‌های قدیمی نخل و یا دیگر موضوعات از جمله عبور و مرور افراد و وسایل نقلیه مشکوک مورد بررسی قرار گرفت ولی هنوز به دلیل اصلی این آتش‌سوزی نزدیک نشده‌ایم.
احمدی طباء خاطرنشان کرد: تاکنون فرد یا اشخاصی در این خصوص بازداشت نشده‌اند ولی تعدادی از اهالی محله و افراد مطلع جهت پاره‌ای از توضیحات فراخوانده شدند.
دستگیری عاملان سوزاندن نخل تاریخی اردستان
فرمانده انتظامی شهرستان اردستان گفت: در پی اعلام حریق عمدی نخل تاریخی ۳۰۰ ساله عزاداری محله کوشک اردستان و اهانت به مقدسات و اعتقادات مردم که موجب جریحه‌دار شدن دل عزاداران حسینی شد.
سرهنگ مصطفی صادق زاده افزود: مأموران پلیس شهرستان در کمتر از پنج ساعت دو نفر متهم را شناسایی و دستگیر و به یگان انتظامی منتقل کردند.
او گفت: متهمان با توجه به شواهد و دلایل موجود به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را از ارتکاب جرم٬ اختلاف با مسؤولان هیأت مذهبی اعلام کردند که جهت تعیین تکلیف تحویل مقامات قضائی شهرستان شدند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.