کد خبر : 12097
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 تیر 1402 - 9:22

بیش از ۴۰۰ پناهجوی افغان در انگلیس نامه اخراج از هتل‌محل اقامتشان را دریافت کرده‌اند

بیش از ۴۰۰ پناهجوی افغان در انگلیس نامه اخراج از هتل‌محل اقامتشان را دریافت کرده‌اند
بیش از ۴۰۰ پناهجوی افغان گفته شده است که اقامت آنها در هتل‌های شهرستان اسکس بریتانیا در ماه آگوست/اوت به پایان می‌رسد.

به گزارش کلینی نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت کشورانگلیس گفته است که این پناهجویان برای یافتن خانه کمک دریافت خواهند کرد، اما از کسانی که این پیشنهاد را قبول نکنند خواسته می‌شود که هتل‌ها را تخلیه کنند و بسیاری از آنها نگران هستند که بی‌خانمان خواهند شد.

شورای شهر کولچستر در شهرستان اسکس از دولت خواسته است که «فوراً اقامت این پناهجویان در هتل‌ها را تمدید کند».

اما وزارت کشور گفته است: «هتل‌ها هرگز برای اقامت طولانی مدت برای افغان‌هایی که در بریتانیا مستقر شده‌اند، طراحی نشده است.»

دولت انگلیس گفته است به دنبال خروج نیروهای مسلح این کشور و آمریکا از افغانستان در اوت ۲۰۲۱، بیش از ۲۴۰۰۰ نفر از جمله اتباع بریتانیایی تا دسامبر ۲۰۲۲ از افغانستان به بریتانیا منتقل شده‌اند.

در شهر چلمسفورد، افغان‌هایی که در یک هتل اقامت دارند، نامه‌هایی در ماه می دریافت کردند مبنی بر اینکه لازم است تا ۹ اوت از آنجا خارج شوند.

در این نامه آمده است که اگر آنها تا این تاریخ آنجا را ترک نکرده باشند، «متخلف قلمداد خواهید شد و وزارت کشور اجازه دارد که شما را از این هتل اخراج کند.»

بر اساس آمار شورای شهرستان اسکس، ۷۶ خانواده افغان در این شهرستان که به طور متوسط هر کدام از پنج تا شش نفر تشکیل شده‌اند، نیاز به اسکان دائمی دارند.

برخی از این خانواده‌ها ۱۰ یا ۱۲ عضو دارند و خیریه‌ها، شوراها و وزارت کشور مجبور شده‌اند به دنبال منازلی با حداکثر پنج یا شش اتاق خواب باشند.

یک موسسه خیریه که با پناهندگان کار می‌کند، ابراز نگرانی کرده که نیمی از ۴۱۰ نفری که در معرض خطر از دست دادن محل اقامت خود هستند، احتمالا بی‌خانمان خواهند شد.

ادی کمپبل، از نهادی که از پناهجویان افغان‌ ساکن در هتل‌ها حمایت می‌کند، گفت که آنها در مورد ۶۰ تا ۷۰ خانه در هفته با آژانس‌های اجاره (رهنمای معاملات) تماس می‌گیرند، اما «کمتر از ۱ درصد آنها حاضر هستند یک خانواده پناهجو را بپذیرند.»

او گفت: «در این زمینه یک سری مسائل وجود دارد – این پناهجویان کار ندارند، ضامن ندارند و راهنمای معاملات و صاحبخانه نمی‌خواهند ریسک کنند.»

او گفت که فکر می‌کند «حدود ۵۰ درصد از آنهاباید خود را به عنوان بی‌خانمان به شوراهای محلی معرفی کنند.»

نقیب خلجی، ۵۲ ساله، که پس از خروج از افغانستان در آگوست ۲۰۲۱ با همسر و چهار فرزندش در هتل‌ زندگی می‌کند، گفت که او و اکثر خانواده‌های افغان «افسرده و نگران» هستند.

او گفت که به عنوان یک راننده تاکسی کار می‌کند و سعی کرده است یک خانه سه خوابه در شهر چلمسفورد اجاره کند، اما به او گفته شده که سه برابر درآمد کنونی‌اش و یک ضامن با حداقل ۴۰ هزار پوند نیاز دارد.

او گفت: همه به تشویش هستند زیرا نمی دانیم ما را به کجا می‌فرستند.

«هتل دیگری، اقامت موقت، اقامت دائم، خانه، آپارتمان؟ هیچ نظری ندارم. همه خانواده من نگران هستند.”

او افزود که برخی از خانواده‌ها گفته‌اند که اگر فرصت داشته باشند به افغانستان بازخواهند گشت.

او گفت: «[آنها می‌گویند] ما حاضر هستیم که برگردیم و آنجا بمیریم، زیرا زندگی در هتل هر روز مرگ تدریجی است.»

دیوید کینگ، رئیس لیبرال دموکرات شورای شهر کولچستر و پاملا دانلی، مدیر اجرایی شورای این شهر گفت: «این وحشتناک است زیرا پشت کردن به وعده‌ای است که به آنها داده شده – وعده‌های که ما از شما استقبال خواهیم کرد، از شما حمایت خواهیم کرد، ما از شما مراقبت خواهیم کرد، زیرا شما افغان‌ها از ما و نیروهای مسلح ما حمایت کردید.»

در همین حال، شورای شهر چلمسفورد گفت که آنها قبلاً نزدیک به ۴۰۰ خانواده را اسکان موقت داده‌اند و «پیش بینی می‌کنیم که برخی دیگر از خانواده‌های افغان ممکن است به ما مراجعه کنند».

انتظار می‌رود ۳۰ نفر دیگر تا پایان ژوئن از هتل‌های این منطقه نقل مکان کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »