کد خبر : 14957
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 - 8:49

گوترش: حمله اسرائیل به آمبولانس‌ها در غزه وحشتناک بود

گوترش: حمله اسرائیل به آمبولانس‌ها در غزه وحشتناک بود
حمله هوایی اسرائیل به آمبولانس‌ها و کشتن غیرنظامیان در ورودی بیمارستان الشفای غزه

به گزارش کلینی نیوز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد حمله روز گذشته اسرائیل به آمبولانس‌ها در اطراف بیمارستان الشفاء در غزه را وحشتناک توصیف کرد.

گوترش، شنبه ۱۳ آبان در اطلاعیه‌ای تصریح کرد: «حمله به آمبولانس‌ها باعث وحشت من شد. تصویر اجساد متلاشی‌شده در خیابان اطراف بیمارستان وحشتناک است.»

او افزود: «پس از حدود یک ماه همچنان غیرنظامیان در غزه از جمله کودکان و زنان در محاصره بوده و از دریافت هر گونه کمک منع و مجبور به ترک منازلشان شدند. این شرایط باید متوقف شود.» گوترش بیان کرد که اوضاع انسانی در غزه وحشتناک است و غذا، آب و دارویی که به آنجا می‌رسد برای رفع نیاز ساکنان غزه کافی نیست.

دبیرکل سازمان ملل یادآوری کرد که سوخت لازم برای استفاده در بیمارستان‌ها و ایستگاه‌های تصفیه و پمپاژ آب در حال اتمام است.

وی  تاکید کرد: «پناهگاه‌های آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی) مورد حمله قرار می‌گیرد، اجساد در بیمارستان‌ها انباشته شده است، فروشگاه‌ها خالی از ارزاق است و بیماری‌های تنفسی به‌ویژه در میان کودکان افزایش یافته است. ملتی در شوک است و مکان امنی هم برای پناه‌گرفتن ندارد.»

گوترش مجددا خواستار آتش‌بس انسان‌دوستانه در غزه شد و اظهار داشت: «باید اجازه ورود امن و بدون مانع کمک‌ها و نیازهای بشردوستانه به غزه داده شود.» او از همه طرف‌های ذی‌نفوذ خواست از نفوذ خود بر طرف‌های منازعه کنونی با هدف «احترام به قوانین جنگ و پایان نزاع» بهره ببرند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین از گسترش جنگ غزه به کل منطقه هشدار داد.

 امتناع اسرائیل از «وقفه بشردوستانه» در جنگ غزه

جنگ غزه در حالی وارد بیست و نهمین روز خود شد که اسرائیل به رغم درخواست‌های فزاینده بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس بشردوستانه، همچنان به حملات خود علیه اهداف غیرنظامی از جمله بیمارستان‌ها، مدارس و ساختمان‌های مسکونی ادامه می‌دهد.

بنیامین نتانیاهو ساعاتی پس از اتمام سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به اسرائیل هرگونه آتش‌بس بشردوستانه پیش از آزادی گروگان‌ها را رد کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.