کد خبر : 1837
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آذر 1398 - 7:35

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران:

کیفیت آب حسن‌آباد فشافویه پایین است

کیفیت آب حسن‌آباد فشافویه پایین است
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران گفت: کمیت و کیفیت آب حسن‌آباد فشافویه به دلیل افزایش جمعیت شهری، توسعه زندان‌ها، احداث شهرک صنعتی پوشاک و شهر فرودگاهی پایین است.

به گزارش کلینی نیوز، فرشاد صبحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه انتقال آب از سدهای استان تهران به حسن آباد فشافویه به دلیل وجود آراد کوه امکان‌پذیر نیست، افزود: وجود گردنه حسن آباد و آراد کوه ایجاد خط لوله انتقال آب شرب از سدها را گرفته است و تنها منبع تامین آب این بخش جنوبی استان منابع زیرزمینی است.

وی عنوان کرد: منابع آب‌های زیرزمینی در بخش حسن‌آباد به دلیل سختی و شوری مشکلات فراوانی در زمان تصفیه دارد از همین جهت افزایش جمعیت و توسعه مناطق صنعتی در این بخش موجب کاهش کیفیت و کمیت آب شرب می شود.

صبحی با اشاره به اینکه هم اکنون حسن آباد فشافویه ۵۰ هزار جمعیت شهری و ۱۲ هزار نفر نیز زندانی دارد، تصریح کرد: طرح جداسازی آب شرب از آب بهداشتی و طرح احداث آب شیرین‌کن در شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران برای این منطقه مطرح است که در آینده‌ای نزدیک باید اجرا شود.

بخش فشافویه بدلیل  قرار گرفتن زندان بزگ اشتان تهران و حوادث مربوط به کانون توجه جهانی قرار گرفته است.

 آب شرب شهر ک صنعتی شمس آباد، ندامتگاه فشافویه  و فرودگاه امام خمینی (ه) از کجا تامین می شود

بخش فشافویه بر اساس سرشماری نفوس در سال ۱۳۹۵ بیش از ۴۵ هزار جمعیت ساکن درخود جای داده است، شهر ک صنعتی شمس آباد با جمعیتی کارگری بیش از سی هزار نفر و ندامتگاه فشافویه جمعیتی دوارده هزار نفر و فرودگاه بین المللی امام خمینی جمعیتی بیش ازبیست هزارنفر دارد.

سایت خبری حانه ملت در سال گذشته گزارش داده بود که یکی از مشکلات عمده این ندامتگاه، آب شرب آن است. در چند سال گذشته آب شرب این زندان بسیار بد کیفیت بوده و همان آب بد کیفیت هم در برخی ساعات در دسترس زندانیان قرار می‌گرفته است. کیفیت این آب در چند ماه گذشته نیز بدتر شده به نحوی گفته می‌شود قابل نوشیدن نیست. به گفته خانواده‌های برخی از زندانیان چند ماهی است که این زندان ۱۵ هزار نفری آب شرب مناسب ندارد و زندانیان مجبورند آب خوردن را از بوفه زندان تهیه کنند. در چنین شرایطی گفته می‌شود که هر بطری آب آشامیدنی با قیمت بالای ۱۰ هزار تومان بین زندانیان خرید و فروش می‌شود.

بهمن طاهرخانی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در این‌باره می‌گوید:وضعیت زندان فشافویه هم که اخیرا به این بحث کم‌آبی یا بی‌آبی مواجه شده، به هیچ وجه قابل قبول نیست. به هر حال اینها به هر دلیلی زندانی باشند، انسان هستند و از حق حیات برخوردارند. اگر این زندان از زیرساخت‌های کافی برخوردار نبوده چرا این همه زندانی را از چندین سال پیش به آنجا انتقال داده‌اید؟

وی افزود: حالا که امکان تخلیه آنجا نیست، سازمان زندان‌ها باید خیلی سریع زیرساخت‌های لازم را برای انتقال آب فراهم کند. اگر اعتبار لازم را در اختیار ندارد از طریق قوه قضائیه اقدام کند. چرا که واقعاً قابل قبول نیست که ۱۵ هزار انسان که به اندازه جمعیت یک شهر هستند، در چنین شرایطی زندگی کنند و مثلاً آب ۱۰۰۰ تومانی را بالاتر از ۱۰ هزار تومان بخرند.

آب های سفره زیر زمینی برای جمعیت ۲۵ هزار نفری بخش فشافویه در گذشته بسیار مناسب بود، در حال حاضر جمعیت این بخش بصورت غیر رسمی بالغ بر ۱۱۵ هزارنفر تخمین زده می شود، کمبود آب درآن چگونه تامین خواهد شد.

شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران با دارا بودن ۲۵۰ هزار مشترک خانگی در حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مردم کلان‌شهر تهران و پنج شهر کهریزک، باقرشهر، حسن آباد فشافویه، قیامدشت و خاورشهر را تحت پوشش دارد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.