کد خبر : 16482
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402 - 9:05

کوچ اجباری ساکنان غزه؛ پیشنهاد جنجالی رژیم صهیونیستی برای اسکان مردم غزه بر جزیره‌ای در مدیترانه

کوچ اجباری ساکنان غزه؛ پیشنهاد جنجالی رژیم صهیونیستی برای اسکان مردم غزه بر جزیره‌ای در مدیترانه
طرح پیشنهادی اسرائیل برای انتقال ساکنان نوار غزه به جزیره‌ای در دریای مدیترانه واکنش‌های گسترده‌ای را برانگیخته است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری العربیه، در حالی که اتحادیه اروپا طی مذاکرات خود به دنبال ایجاد یک کشور فلسطینی به‌عنوان تنها راه قابل‌اعتماد برای دستیابی به صلح در خاورمیانه است، شرکت‌کنندگان با پیشنهاد جنجالی رژیم صهیونیستی به‌منظور احداث جزیره‌ای در دریای مدیترانه برای اسکان مردم غزه، بهت‌زده شدند.

اتحادیه اروپا پیش از این عملا نگرانی خود را در مورد مخالفت صریح بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم با ایده تشکیل کشور فلسطینی ابراز کرده بود.

در همین راستا خبرنگار «العربیه» گزارش داد که یسرائیل کاتز، وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی رویکرد اروپایی که توسط تعدادی از وزرای این اتحادیه در جلسه‌ای ارائه شده بود را نادیده گرفته است.

رژیم صهیونیستی در ارائه پیشنهاد خود مبنی بر احداث جزیره‌ای در دریای مدیترانه که ساکنان نوار غزه به آن منتقل خواهند شد، تردید نکرد، موضعی که بهت و حیرت گسترده‌ای را در میان حاضران در سالن برگزاری نشست باعث شده و انتقاد‌های نمایندگان چندین کشور اروپایی از جمله بلژیک و پرتغال را برانگیخت.

 روزنامه «تایمز اسرائیل»، چهارشنبه ۱۳ دی، از یک منبع موثقفاش کردکه رژیم صهیونیستی در حال مذاکره با کنگو و چندین کشور برای «پذیرش مهاجران» از نوار غزه است.

این منبع اعلام کرد: «کنگو آماده پذیرش مهاجران است و ما در حال مذاکره با کشورهای دیگر هستیم»، این منبع، نامی از کشورهایی که اسرائیل با آن‌ها در حال مذاکره است، نبرد.

واکنش وزیر خارجه فلسطین

ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین نیز به نوبه خود به پیشنهاد تل‌آویو پاسخ داد و گفت: «فلسطینی‌ها در سرزمین خود ثابت قدم هستند و هرکس پیشنهاد ایجاد جزیره را داشته باشد، [خود] به آن خواهد رفت.»

المالکی در این‌باره به «العربیه» گفت: «مطلع شدم که وزرای خارجه اروپایی پیشنهاد اسرائیل مبنی بر ایجاد جزیره را باد مسخره گرفته‌اند».

در واکنش به ارائه این پیشنهاد رژیم صهیونیستی، یک دیپلمات اروپایی گفت که این رژیم  بدون گوش شنوا در مذاکرات حضور یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.