کد خبر : 21243
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مهر 1403 - 9:14

وحشت آمریکا از «درز اطلاعاتی» حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

وحشت آمریکا از «درز اطلاعاتی» حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران
سه مقام آمریکایی به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته‌اند که ایالات متحده در حال بررسی چگونگی افشای اسناد محرمانه درباره حمله احتمالی اسرائیل به ایران است.

به گزارش کلینی نیوز، پس از آنکه دو سند ادعایی اطلاعاتی آمریکا درباره آماده‌سازی‌های رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران توسط یک حساب تلگرامی مرتبط با ایران منتشر شد، مقامات آمریکایی به شدت نگران یک نقض احتمالی امنیتی بزرگ هستند.

خبرگزاری اسوشیتدپرس روز ۲۰ اکتبر (۲۹ مهرماه) از قول سه مقام آمریکایی نوشت که ایالات متحده در حال تحقیق بر روی چگونگی درز اسناد محرمانه از برنامه اسرائیل برای حمله احتمالی به ایران است. یک مقام آمریکایی دیگر نیز به این خبرگزاری گفته که “این اسناد واقعی به نظر می‌رسند.”

این اسناد با مهر “فوق محرمانه” روزهای ۱۵ و ۱۶ اکتبر (۲۴ و ۲۵ مهر) در یک کانالی تلگرامی به نام “میدل ایست اسپکتیتور” منتشر شدند و نخستین‌بار خبرگزاری سی‌ان‌ان و وبسایت اکسیوس درباره آن گزارش دادند.

اسناد افشاشده ظاهرا بر اساس تحلیل تصاویر ماهواره‌ای تهیه شده‌اند و گویای آن هستند که رژیم صهیونیستی همچنان در حال جابه‌جا کردن تجهیزات نظامی خود برای آماده‌سازی حمله به ایران است و علاوه بر این، تمرین نظامی بزرگی را نیز با جنگنده‌هایش به انجام رسانده است.

در این اسناد همچنین به تمرینات نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اشاره شده که موشک‌های هوا به سطح را نیز دربرمی‌گیرد.

مقاماتی که درباره این سند با اکسیوس صحبت کرده‌اند نخواسته‌اند نامشان فاش شود چرا که اجازه صحبت در این باره را نداشتند.

این اسناد به آژانس اطلاعات جغرافیایی و آژانس امنیت ملی ایالات متحده نسبت داده شده‌اند و نشان می‌دهند که رژیم صهیونیستی به تحرکات نظامی خود برای انجام یک حمله نظامی در پاسخ به حمله موشکی بالیستیک ایران در اول اکتبر ادامه می‌دهد.

این اطلاعات با گروه امنیتی موسوم به “پنج چشم” که شامل نهادهای اطلاعاتی پنج کشور بریتانیا، کانادا، نیوزیلند واسترالیا به همراه آمریکاست به اشتراک گذاشته شده‌اند.

پیشتر یک مقام آمریکایی نیز که نامش فاش نشده در گفت‌وگو با خبرگزاری سی‌ان‌ان، افشای این اسناد را “بسیار نگران‌کننده” خوانده بود. او در عین حال از احتمال افشای اسناد بیشتر ابراز نگرانی کرد.

در واکنش به انتشار این اسناد محرمانه، پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که از گزارش‌ها درباره این اسناد آگاه است؛  اما توضیح بیشتری در این زمینه ارائه نکرد.

 

1898666 972

 

اسناد منتشر شده از وزارت دفاع آمریکا

خلاصه گزارش می‌گوید: نیروی هوایی رژیم صهیونیستی (IAF) از ۱۵ تا ۱۶ اکتبر ۲۰۲۴ رزمایشی برای اجرای عملیات بزرگ (LFE) انجام داده که شامل آماده‌سازی موشک‌های بالستیک هوایی (ALBM) و نظارت بر عملیات پهپادی بوده است.

در این گزارش آمده: طبق تحلیل تصاویر (ماهواره‌ای) نیروی هوایی اسرائیل از ۱۵ تا ۱۶ اکتبر ۲۰۲۴، تمرینات پرتاب موشک‌های بالستیک هوابرد (ALBM) و فعالیت‌های پهپادی داشته است. نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از ۸ اکتبر تاکنون حداقل ۱۶ موشک بالستیک “Golden Horizon” و حداقل ۴۰ موشک “Is۰۲” را مورد استفاده قرار داده است.

گزارش همچنین تاکید کرده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی روز ۱۵ اکتبر از پایگاه هوایی Hatserim برای تمرین استفاده کرده است.

گزارش به استفاده از جنگنده‌های F-۱۶ هم اشاره کرده و گفته نیروی هوایی رژیم صهیونیستی (IAF) در تاریخ ۱۵ اکتبر ۲۰۲۴ در پایگاه هوایی “هاتسریم” پرده‌های استتاری بر روی ورودی پناهگاه‌های هواپیما‌های F-۱۶ نصب کرده است.

این پناهگاه‌ها معمولاً در پایگاه‌های هوایی نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به گونه‌ای ساخته می‌شوند که در برابر انفجارها، بمباران‌ها، حملات موشکی و سایر خطرات مقاوم باشند. این آشیانه‌ها شامل پنج تا شش جنگنده F-۱۶I بودند که به نظر می‌رسید در حالت آماده‌باش قرار داشتند.

همچنین در تاریخ ۱۶ اکتبر، در ورودی یکی از این آشیانه‌ها فعالیت‌هایی مشاهده شد که نشان می‌داد موشک‌های بالستیک هوابرد (ALBM) به آنجا منتقل شده یا عملیاتی مربوط به آن‌ها انجام شده است. با این حال، در گزارش تصریح شده که مشخص نیست آیا این فعالیت‌ها مربوط به موشک‌های “Golden Horizon” بوده یا به نوع دیگری از موشک‌ها.

 

1898665 123

 

گزارش درباره پایگاه‌های هوایی “رامات داوید” و “رامون” هم حرف زده و گفته نیروی هوایی رژیم صهیونیستی (IAF) از ۱۵ تا ۱۶ اکتبر ۲۰۲۴ موشک‌های احتمالی هوا به سطح (ASM) را در این پایگاه جابه‌جا کرده است. در تاریخ ۱۵ اکتبر، یک موشک ناشناس در یک پناهگاه مستحکم ضد بمب جنگنده ها، مشاهده شد.

این فعالیت‌ها نشان می‌دهند که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در حال آماده‌سازی برای استفاده از موشک‌های هدایت‌شونده پیشرفته در تمرینات یا ماموریت‌های احتمالی بوده است.

گزارش اشاره می‌کند که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی (IAF) از ۱۵ تا ۱۶ اکتبر ۲۰۲۴ به تمرینات پروازی پهپاد‌ها در پایگاه هوایی “رامون” ادامه داده است.

این تمرینات شامل پرواز‌های پهپاد‌های مجهز به تجهیزات مرتبط با موشک‌های بالستیک هوابرد (ALBM) بوده است. همچنین، در تاریخ ۱۶ اکتبر، تجهیزات مربوط به پهپاد‌ها و فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های ALBM در این پایگاه مشاهده شد، که نشان می‌دهد احتمالاً تمرینات و عملیات‌های مرتبط با موشک‌ها در جریان بوده است.

این گزارش بسیار محرمانه همچنین از یک رزمایش مهم نیروی هوایی اسرائیل (IAF) در تاریخ ۱۵ اکتبر ۲۰۲۴ هم پرده برداشته و گفته: این دومین تمرین بزرگ از ۱۳ اکتبر بود و به نظر می‌رسد هدف آن تمرین بر روی عملیات‌های هوایی مانند سوخت‌گیری هوایی و سناریو‌های رزمی با حضور تعداد زیادی هواپیما بوده است.
این تمرین شامل حداقل سه تانکر سوخت رسانی هوایی KC-۷۰۷ و حداقل دو هواپیمای G-۵۵۰ برای پشتیبانی و هماهنگی هوایی بوده است. همچنین، اطلاعات سیگنال‌های الکترونیکی نشان می‌دهد که هواپیما‌های KC-۷۰۷ و G-۵۵۰ در این تمرینات شرکت داشته‌اند و به احتمال زیاد نقش پشتیبانی و هماهنگی در ماموریت‌های دور برد را بر عهده داشته‌اند.

این تمرین به گونه‌ای طراحی شده بود که مشابه پکیج‌هایی باشد که رژیم صهیونیستی برای انجام حملات دور برد، مانند حملاتی که در ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۴ علیه اهدافی در یمن انجام داده بود، از آن استفاده کرده است.

در مورد “سلاح هسته‌ای” رژیم صهیونیستی هم نکته جالبی مورد تاکید قرار گرفته است. سند تأکید می‌کند که فعالیت‌هایی در حوزه هسته‌ای دیده شده که به احتمال زیاد دفاعی هستند و نشانه‌ای از رژیم صهیونیستی برای استفاده از سلاح هسته‌ای وجود ندارد.

سند مذکور حاوی اطلاعاتی است که بعضا بخش‌هایی از آن هرگز در رسانه‌ها دیده نشده است. برای مثال هیچ سابقه‌ای از موشک بالستیک «گلدن هوریزون» وجود ندارد.

برخی از تجهیزاتی که دراین اسناد به آن اشاره شده کاملا ناشناخته هستند و تاکنون هیچ منبعی به ویژگی‌های آن‌ها نپرداخته است.

به گفته ادمین کانال افشا کننده، همین نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی امنیت عملیاتی بالایی دارد و سلاح‌هایی در دست دارد که هرگز آن‌ها را اعلام عمومی نکرده و برای همه ناشناخته است.

در نهایت برآورد گزارش این است که فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف نظامی برای آماده‌سازی احتمالی حمله به ایران در جریان است، اما برخی از این فعالیت‌ها ممکن است بیشتر جنبه دفاعی داشته باشند تا تهاجمی.

کانال تلگرامی «میدل ایست اسپکتیتور» بعد از انتشار این خبر که در ساعت ۱ بامداد روز جمعه به وقت ایران انجام شده یک گیف تلگرامی از رهبر ایران منتشر کرده که در حال خوردن چای و بیسکوییت در خانه یکی از خانواده‌های شهداست. این کانال در توضیح این گیف نوشته «در حالی که چایی و بیسکوییت میخورم، اسناد محرمانه آمریکا را درز دادم».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »