کد خبر : 14378
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مهر 1402 - 20:10

همزاد پنداری یک نشریه ایرانی با رژیم صهیونیستی: جنگ حماس و اسرائیل «تبعات سنگینی» دارد

همزاد پنداری یک نشریه ایرانی با رژیم صهیونیستی: جنگ حماس و اسرائیل «تبعات سنگینی» دارد
همزمان با سومین روز از درگیری نظامی میان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با رژیم صهیونیستی اسرائیل، برخی رسانه‌های ایران با این رژیم همزاد پنداری کردند.

به گزارش کلینی نیوز، روزنامه «هم‌میهن» چاپ تهران در شماره امروز دوشنبه هفدهم مهرماه در ارتباط با وضعیت جمهوری اسلامی و ایران در قبال عملیات طوفان الاقصی،جنبش حماس به رژیم صهیونیستی اسرائیل، نوشت: این جنگ در صورت تداوم و گسترش آن «تبعات سنگینی» هم خواهد داشت و «ایران نیز از این آثار مبرا نخواهد بود.»

این رسانه وابسته به جریان اصلاح‌طلبی ایران بدون توجه به جنگ های پیرامون ایران از جمله اوکراین و افغانستان که اثرات بسیاری بر جهان داشته است و حمله اخیر حماس باعث افزایش قیمت نفت در بازار جهانی شده است در ادامه افزوده است: «وضعیت بازار سهام و قیمت ارز غیررسمی در بازار ایران» بخشی از آثار این نبرد بر کشور است که روز گذشته یکشنبه شانزدهم مهرماه خود را نشان داد.

روزنامه هم‌میهن ضمن همزاد پنداری با  رژیم  صهیونیستی در ادامه با توجه به تاثیرات منفی این جنگ بر ایران و زندگی شهروندان، نوشته است: «مسئولین سیاسی و به‌ویژه افراد نظامی» باید در اتخاذ موضع یا تحلیل شرایط «نهایت دقت و خویشتن‌داری و هوشمندی» را داشته باشند.

این در حالی است که ابتدای حمله  حماس به مناطق اشغالی رژیم صهیونیستی، بسیاری از مقامات جمهوری اسلامی مانند سردار رحیم صفوی مشاور رهبر جمهوری اسلامی و حجت لاسلام  ابراهیم رئیسی و برخی چهره‌های سیاسی آشکارا از آن حمایت کرده‌اند.

 

 

اسرائیل تاکنون بارها دانشمندان هسته‌ای ایران را ترور کرده و سعی کرده با خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران، از سرعت توسعه آن بکاهد.

حمله حماس به رژیم صهیونیستی، با اعلام همبستگی مردم کشورهای مختلف جهان با حماس روبرو بوده است.

صد‌ها نفر از مردم نیویورک در حمایت از عملیات طوفان الاقصی  توسط جنبش حماس و در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تجمع و راهپیمایی برپا کردند.

رهبران احزاب سیاسی ترکیه از عملیات طوفان الاقصی حمایت کردند، داوداوغلو که رهبر حزب آینده است، در یک سخنرانی با اشاره به ۷۵ سال جنایت‌ها و ظلم رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین گفت: ورود نظامیان صهیونیست با سگ به مسجد الاقصی را تصور کنید، ببیند چه حسی به مردم فلسطین و مسلمانان دست می‌دهد؟

وی با نکوهش و انتقاد از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: کشور‌های عربی، کشور‌های اسلامی و ترکیه، متاسفانه با این اقدام، آرمان‌ها و حقوق مردم مظلوم فلسطین را نادیده گرفتند و فلسطین را در رویارویی با ظلم رژیم صهیونیستی تنها گذاشتند.

داوداوغلو گفت: مسئله فلسطین مسئله تنها کشور‌های عربی و یا کشور‌های اسلامی نیست، بلکه مسئله انسانیت است.

سراج الحق، رئیس حزب جماعت اسلامی و از رهبران ارشد اهل سنت پاکستان، عملیات طوفان الاقصی را به منزله نابودی رویای رژیم صهیونیستی بزرگ‌تر توصیف کرد.

وی در سخنانی در جمع هواداران حزب جماعت اسلامی در شهر کراچی، جنگ حماس و اسرائیل را به منزله جنگ حق علیه باطل دانسته و تصریح کرد: از تمامی کشور‌های مسلمان می‌خواهم از این رویکرد نیرو‌های حماس حمایت کنند، حزب جماعت اسلامی و مردم پاکستان به هر قیمتی در کنار برادران فلسطینی خود خواهند ایستاد.

سراج الحق در ادامه گفت: قائد اعظم محمد علی جناح بنیانگذار جمهوری اسلامی پاکستان گفته است اسرائیل کشوری نامشروع است، از این رو روابط با این رژیم به هیچ عنوان برای مسلمانان پاکستانی قابل قبول نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.