کد خبر : 2047
تاریخ انتشار : جمعه 21 دی 1397 - 22:20

طرح مطالعاتی احداث ایستگاه متروی حسن آباد فشافویه درفرودگاه امام خمینی (ره)

طرح مطالعاتی  احداث ایستگاه متروی حسن آباد فشافویه درفرودگاه امام خمینی (ره)
طرح مطالعاتی  احداث ایستگاه متروی حسن آبادفشافویه درفرودگاه امام خمینی (ره) در حال انجام است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی شهر حسن آباد فشافویه، با پیگیری صورت گرفته از سوی دکترجمالی پور معاون استانداروفرماندارویژه شهرستان ری، عصرروز دوشنبه هفدهم دی ماه، جلسه ی با هدف راه اندازی ایستگاه مترو حسن آباد فشافویه در فرودگاه امام خمینی (ره) درمحل سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری تهران با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران، معاونت محترم استاندار و فرماندارویژه شهرستان ری، معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران ،شهردارحسن آباد فشافویه ومسئولین متروی تهران برگزارشد.

دراین جلسه  هریک ازمسئولین مطالب وپیشنهادات خودرامطرح ودرادامه مقررشد؛ با توجه به افزایش جمعیت شهرحسن آبادفشافویه و شهرک صنعتی شمس آباد وشهرک پوشاک ولزوم استفاده از مترو،که یکی از خواسته های مردم این منطقه با توجه به  مهاجرپذیری منطقه و رشد جمعیت است، طرح مطالعاتی آن توسط مشاورین متروی تهران تهیه و این ایستگاه توسط شهرداری حسن آبادفشافویه احداث شود.

در اسفند ماه سال گذشته خبرگزاری ایسنا، اعضای شورای شهر تهران با اکثریت آراء قیمت بلیت متروی فرودگاه امام خمینی (ره) به تهران ۷۵۰۰ تومان اعلام کزد.

احمد مسجد جامعی اظهار داشت:بر اساس پیشنهاد کمیسیون حمل و نقل قیمت ۱۰ هزار تومان نرخ بلیت فرودگاه امام خمینی را داده ما با کاهش ۲۵ درصدی آن را محاسبه کنیم

براساس این گزارش، بنا به پیشنهاد مسجد جامعی و موافقت مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر مقرر شد که نرخ بلیت متروی فرودگاه با کاهش ۲۵ درصدی از نرخ پیشنهادی کمیسیون، محاسبه شود و برهمین اساس قیمت بلیت فرودگاه امام خمینی از ۱۰ هزارتومان پیشنهادی به ۷۵۰۰ تومان برسد که با کسب اکثریت آرا مصوب شد.

در حال حاضر ساکنان شهرحسن آباد وهم چنین شهرک صنعتی را کارگران تشکیل میدهند، خودروهای سواری از شهر حسن آباد به مقصد متروی کهریزک مبلغ سی هزار ریال دریافت می کنند.

دز جلسه  راه اندازی ایستگاه مترو حسن آباد فشافویه هیچگونه مذاکره ای در زمینه کاهش قیمت ۷۵۰۰تومان بلیط مترو فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) صورت نگرفت، انتظار می رود با توجه به هزینه بالای قیمت مترو فرودگاه امام خمینی (ره) تا تهران مورد استقبال عموم مردم قرار نگیرد.

خراسانی، مدیرکل فنی و عمرانی استانداری تهران در حاشیه جلسه برنامه ریزی برای احداث خطوط ریلی و مترو در شهرستان های استان  با بیان اینکه ضرورت دارد از پتانسیل مترو تهران به سمت فرودگاه حضرت امام(ره) استفاده بهینه شود گفت: در حال حاضر زیرساخت ها ایجاد شده،  اما متاسفانه بهره برداری صحیح و در حد انتظار انجام نشده و این در حالی است که روزانه بیش از ۱۲۰۰مسافر در این بخش جابه جا می شوند.

به گفته خراسانی؛ در این جلسه مقرر شد؛ کارشناسان در مترو تهران در طرح های در دست اقدام بازنگری کنند و در مدت یک هفته شهرداران و فرمانداری ها نقطه نظرات را برای تصمیم گیری اعلام کنند.

وی  دز زمینه احداث متروی حسن آباد گفته است:نیاز است با ایجاد شرایطی امکان استفاده کارگران شهرک صنعتی شریف آباد و همچنین جمعیت ساکن در شهر حسن آباد و دسترسی آسان برای مردم رباط کریم به این خط مترو فراهم شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.