کد خبر : 18398
تاریخ انتشار : جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 18:05

سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را میلیادرها دلار برآورد کرد

سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را میلیادرها دلار برآورد کرد
مقام ارشد سازمان ملل متحد:مذاکراتی با کشورهای عربی برای تامین مالی بازسازی نوار غزه انجام شده و پیام‌های بسیار خوبی از آنها دریافت شده است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عبدالله الدردری در یک کنفرانس خبری امان پایتخت اردن اعلام کرد: برآوردهای اولیه انجام شده توسط برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد برای بازسازی تمام ویرانی‌های نوار غزه بیانگر عبور هزینه‌ها از ۳۰ میلیارد دلار و حتی شاید رسیدن این هزینه‌ها به ۴۰ میلیارد دلار است.

وی افزود: وسعت ویرانی‌ها بسیار گسترده و بی‌سابقه است، این ماموریتی بی‌سابقه برای جامعه بین الملل است که از زمان پایان جنگ جهانی دوم با آن مواجه نشده است.

الدردری ادامه داد: مذاکراتی با کشورهای عربی برای تامین مالی بازسازی نوار غزه انجام شده و پیام‌های بسیار خوبی از آنها دریافت شده است.

این مقام ارشد سازمان ملل متحد تاکید کرد: انجام کارها با استفاده از روش‌های معمول برای بازسازی نوار غزه به معنای آن است که این امر به چند دهه زمان نیازمند است و ملت فلسطین برای چند دهه از رفاهیات محروم خواهند ماند، بنابراین مهم است که به سرعت برای اسکان مردم در مناطق مناسب و بازگشت به زندگی اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و آموزشی طبیعی در ۳ سال ابتدایی پس از آتش بس اقدام نماییم.

لازم به ذکر است پیر لودهامار به عنوان مقام مسئول در بخش مبارزه با مین سازمان ملل متحد روز گذشته اعلام کرد هم اکنون در نوار غزه ۳۷ میلیون تُن آوار وجود دارد که ۳۰۰ کیلوگرم به ازای هر متر مربع می‌شود و جابجایی آن با استفاده از ۱۰۰ کامیون به ۱۴ سال زمان نیاز دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.