کد خبر : 10895
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 فروردین 1402 - 8:47

حمله مرگباربه یک مرکز اسلامی در لیسبون

حمله مرگباربه یک مرکز اسلامی در لیسبون
مقام‌های پلیس پایتخت پرتغال اعلام کردند روز سه‌شنبه در حمله فردی با سلاح سرد به یک مرکز اسلامی در لیسبون، دو نفر جان باخته و چندین نفر زخمی شدند.

به گزارش کلینی نیوز، در حمله‌ای که روز سه‌شنبه، ۸ فروردین (۲۸ مارس) به یک مرکز اسلامی در لیسبون، پایتخت پرتغال صورت گرفت دو نفر کشته و دو نفر دیگر مجروح شدند. کشته‌ها دو زن در سنین ۲۰ و ۴۰ سال بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، پیش از ظهر سه‌شنبه به پلیس لیسبون اطلاع داده می‌شود که مردی با یک چاقوی بزرگ به گونه‌ای مشکوک وارد مرکز اسلامی موسوم به “مرکز اسماعیلیه” شده است. تا رسیدن پلیس او با چاقو به افراد حاضر در محل حمله می‌‌کند.

فرد مهاجم  از زمین گذاشتن کارد و تسلیم خود به پلیس امتناع می‌کند و کارد به دست به سوی پلیس می‌رود. مأموران  تیراندازی کردند و مانع حرکت او می‌شوند. مهاجم جراحت سختی برداشته و هم اکنون در بیمارستان بستری است.

آنتونیو کوستا، نخست‌وزیر پرتغال در سخنانی با ارائه شرحی از ماجرای حمله، گفته است که حمله به مرکز اسلامی احتمالا یک اقدام تروریستی بوده است.

اوحمله را یک “اقدام جنایتکارانه” خوانده و افزوده که  همه نشانه‌ها حاکی از آن است که فرد مهاجم به تنهایی عمل کرده و خطر ادامه جنایت وجود تدارد.

هنوز در باره انگیزه فرد مهاجم گزارشی منتشر نشده است.

خبرگزاری‌ها به نقل از شبکه خبری سی ان ان پرتغال گزارش داده‌اند که عامل حمله یک شهروند افغان‌تبار بوده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.