کد خبر : 15248
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1402 - 14:37

توافق رژیم صهیونیستی با جنبش حماس

توافق رژیم صهیونیستی با جنبش حماس
حماس می‌گوید ۱۵۰ فلسطینی براساس توافق از زندان‌های اسرائیل آزاد می‌شوند

به گزارش کلینی نیوز، کابینه اسرائیل توافقی برای آزادی گروهی از زندانی های که شامل وقفه در نبردها هم خواهد شد را تصویب کرده است.

روزنامه هاآراتص اسرائیل به نقل از یک مقام ارشد این کشور نوشت که براساس این توافق حماس ۳۰ کودک، هشت مادر و ۱۲ زن دیگر را در جریان یک آتش بس پنج روزه آزاد خواهد کرد.

به گفته این مقام که از او نام برده نشد کلیه دستگاه‌های امنیتی اسرائیل شامل ارتش، شین بت – سازمان امنیت داخلی – و موساد – سازمان جاسوسی – از این توافق حمایت کردند.

در بیانیه دولت اسرائیل درباره توافق برای آزادی شماری از اسیران این  رژیم آمده است:«امشب، دولت کلیات مرحله اول دستیابی به این هدف را تصویب کرد که براساس آن حداقل ۵۰ اسیر اسرائیلی- طی چهار روز آزاد خواهند شد، و در همین دوره نبردها متوقف خواهد شد.»

«آزادی هر ۱۰ گروگان اضافی به یک روز وقفه بیشتر منجر خواهد شد. دولت اسرائیل، آی‌دی‌اف (ارتش اسرائیل) و دستگاه‌های امنیتی به منظور بازگرداندن کلیه زندانیان، کامل کردن عملیات حذف حماس و اطمینان از آنکه هیچ تهدید تازه‌ای از غزه متوقف کشور اسرائیل نخواهد بود، به جنگ ادامه خواهند داد.»

رسانه‌های محلی اسرائیل پیشتر گزارش دادند که با وجود مخالفت‌هایی در کابینه، میزان آن در حدی نیست که جلوی نهایی شدن توافق را بگیرد.

کابینه اسرائیل ۳۹ عضو از احزاب مختلف دارد. گفته شد که سرسخت‌ترین مخالفان توافق از احزاب راست افراطی بودند.

 حماس بیانیه‌ای درباره  توافق با رژیم صهیونیستی  صادر کرد

در بیانیه جنبش حماس که از طریق «مرکز اطلاعات فلسطینی‌ها» منتشر شده آمده است که ۵۰اسیر زندانی در چنگ حماس، در ازای ۱۵۰ زن و کودک فلسطینی از زندان‌های اسرائیل آزاد خواهند شد.

به گفته حماس این توافق همچنین اجازه ورود صدها کامیون کمک انساندوستانه، تدارکات پزشکی و سوخت به غزه را خواهد داد.

این بیانیه می‌افزاید که اسرائیل گفته است که در جریان وقفه در نبردها حملات و دستگیری‌ها در غزه متوقف خواهد شد.

حماس گفت که در جریان این وقفه چهار روزه، تردد هوایی در شمال غزه به طور کامل متوقف خواهد شد و در جنوب غزه هم کلیه پروازها هر روز از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۶:۰۰ به وقت محلی متوقف خواهد شد.

گروههای مقاومت اسلامی فلسطین از جمله حماس که از سوی بسیاری کشورها به رهبری آمریکا، یک گروه تروریستی شناخته می‌شود حدود ۲۴۰ نفر را در جریان حمله روز ۷ اکتبر به اسرائیل به اسارات خود گرفت.

گفتنی است، جنبش مقاومت فلسطین حماس با امنخابات آزاد شمال غره را با جمعیتی بیش از دو میلیون نفر را مدیریت می کند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.