کد خبر : 14588
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مهر 1402 - 8:35

بمباران بیمارستان المعمدانی غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اسرائیل

بمباران بیمارستان المعمدانی غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اسرائیل
براساس گزارش منابع فلسطینی در جریان بمباران بیمارستان المعمدانی توسط جنگنده‌های صهیونیستی بیش از 500 نفر به شهادت رسیدند.

به گزارش کلینی نیوز،  ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه اقدام به «بمباران بیمارستان  المعمدانی» در مرکز غزه کرد، جایی که صدها خانواده کوچ کرده از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به حیاط آن پناه آورده بودند.

به گزارش پایگاه خبری العالم سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که بمباران بیمارستان المعمدانی از سوی رژیم صهیونیستی بیش از ۵۰۰ قربانی برجای گذاشت.

برخی از منابع خبری تعداد شهدا را بالغ بر ۶۰۰ نفر اعلام کردند.

اخبار غیر رسمی از شهید و زخمی شدن ۸۳۳ فلسطینی در حمله به بیمارستان المعمدانی غزه حکایت دارد.

دفاع شهری غزه در گزارشی اعلام کرد: وارد حیاط بیمارستان المعمدانی شدیم هیچ مجروحی نیافتیم، صدها شهید دیدیم که اجسادشان قطعه قطعه شده است.

 

 

جنبش حماس ضمن محکومیت شدید این حمله ددمنشانه، تأکید کرد که چنین جنایاتی نشانگر خوی متوحش صهیونیستهاست که به خوبی خود را نشان داده است.

پیش از این هم، مقام‌های نظام سلامت در غزه گفتند که تنها بیمارستان سرطان‌شناسی در اراضی فلسطین حداک ثر ظرف ۴۸ ساعت آینده تعطیل خواهد شد.

آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانی بیان داشتند که رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پرجمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

یک منبع آگاه در گفت‌وگوی اختصاصی با «میدل ایست نیوز» از جزئیات طرح امریکا و اسرائیل برای انتقال یک میلیون ساکن نوار غزه به کشورهای عربی برای «با خاک یکسان کردن غزه» خبر داد.

به گفته این منبع که نخواسته نامش فاش شود، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه امریکا، در چند ساعت اخیر تماس‌های گسترده و مذاکرات فشرده‌ای با مقامات امنیتی و سیاسی منطقه داشته تا آنان را به پذیرش ساکنان نوار غزه متقاعد کند، چون ارتش اسرائیل در بیرون مرزهای غزه آماده «با خاک یکسان کردن غزه» است.

این منبع با تأکید بر اینکه تعبیر «با خاک یکسان کردن» تعبیری است که بلینکن عینا به کار برده افزوده که طرح امریکا شامل انتقال یک میلیون شهروند ساکن نوار غزه به مصر و پس از آن توزیع آنها میان عربستان و اردن و قطر و امارات است.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.