کد خبر : 10428
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1401 - 14:04

مدیر پژوهش‌سرای جابربن حیان فشافویه:

حمیدرضا صیدمحمدی

برگزاری جشنواره اقوام ایرانی و هفت‌سین علمی در بین مدارس بخش فشافویه

برگزاری جشنواره اقوام ایرانی و هفت‌سین علمی در بین مدارس بخش فشافویه
برپایی جشنواره اقوام ایرانی در فشافویه با هدف آشنایی دانش‌آموزان با اقوام مختلف ایرانی و شناخت فرهنگ‌ها، آداب و رسوم آنها و بالا بردن حس شادی و نشاط بین دانش‌آموزان خانواده‌ها برگزارشد.

به گزارش کلینی نیوز، محمدمهدی کیوان، «جشنواره اقوام ایرانی و هفت‌سین علمی در بین مدارس منطقه، برای اولین‌بار است که برگزار می‌شود و در کل در سطح مدارس منطقه چنین سبک کاری نبوده‌ است.»

وی  در یک گفتگویی خبری با خبرگزاری پانا در رابطه با استقبال مردم تصریح کرد: «جشنواره مورد استقبال دانش‌آموزان و اولیا بود و استقبالی فراتر از حد انتظار داشتیم، به گونه‌ای که به تمدید زمان جشنواره منجر شد.»

مدیر پژوهش‌سرای جابربن حیان فشافویه افزود: «جشنواره‌های فوق با همکاری اولیا، دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار شد که مدارس شرکت‌کننده از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی برای برگزاری و حضور در جشنواره داشتند که این امر موجب شد جشنواره‌های منطقه در سطح بسیار بالایی برگزار شود. قطعا حضور اولیا و کمک‌های این عزیزان یکی از دلایل بالا بودن کیفیت جشنواره بوده است.

 

 

این جشنواره در محل کانون شهید آوینی آموزش و پرورش شهر فشافویه در شهر حسن آباد افتتاح شد.

گفتنی است، جشنواره ملی اقوام و عشایر در سال ۱۳۹۷ در محل تاریخی کاروانسرای عباسی کنارگردبخش فشافویه در دو سال متوالی برگزار شده بود، بدلیل شیوع  بیماری کرونا در کشور به حالت تعلیق درآمد.

امسال جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران با حضور گروههای مختلف هنری مناطق مختلف کشور در شهرستان اسلامشهر برپا شد. در این جشنواره، صنایع دستی، محصولات و تولیدات غذایی در قالب غرفه هایی به نمایش گذاشته شده است.

جشنواره ملی اقوام و عشایر در اسلامشهر ️ از ۲۷ بهمن آغاز بکار کرده و تا ۱۲ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

هادی حسین خانی بخشدار فشافویه در نشست خبری اخیر خود که بدون دعوت از پایگاه خبری کلینی نیوز تنها سامانه خبری مجوز دار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش فشافویه برگزار شده بود، گفته بود:کاروانسرای عباسی کنارگرد، توسط چند نفر بصورت غیرقانونی تصرف و کاربری آن تغییر پیدا کرده بود که با پیگیری بخشداری و همراهی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و همچنین حوزه قضایی بخش فشافویه و اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ری از ید متصرفین خارج و سند آن بنام اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران صادر شده است.

گفتنی است، کاروانسرای کنارگرد، در زمان تصدی رئوف بخشدار سابق بخش فشافویه به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران واگذار شده بود.

پایگاه اطلاع رسانی بخشداری فشافویه در پیام رسان فیلترشده تلگرام، در روز سه شنبه/ ۸ اسفندماه اعلام کرد که جشنواره بومی محلی از تاریخ ۱۴ لغایت ۱۸ اسفندماه از ساعت ۹ صبح الی ۲۱، در کاروانسرای عباسی کنارگرد بخش فشافویه برگزار می شود.

پیام رسان تلگرام در ۱۰ اردیبهشت ۹۷ در ایران به دستور قضایی از دسترسی کاربران خارج شد. در دستور قضایی دادستانی تهران آمده بود که تلگرام باید به گونه ای فیلتر شود که حتی با ابزارهایی شبیه فیلترشکن هم قابل دستیابی نباشد.

از جملهٔ دلایلی که برای صدور دستور مسدودسازی پیام‌رسان تلگرام ذکر شده‌است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اخلال در وحدت ملی و ایجاد اختلاف بین قشرها جامعه به‌ویژه از طریق طرح مسائل نژادی، قومی در کنار تحریک و اغوای مردم به شورش و آشوب
  • جمع‌آوری اطلاعات مردم و کشور و دسترسی بیگانگان به حریم خصوصی و داده‌های شهروندان ایرانی و جاسوسی به نفع اجانب
  • انتشار، توزیع و تجارت انواع محتوای مستهجن و خلاف عفت عمومی و گسترش فساد و فحشاء در جامعه
  • اهانت به مقدسات و ارزش‌های اسلامی و تبلیغ به نفع فرقه‌های منحرف و مخالف اسلام
  • نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی و لطمه به آسایش عمومی
  • قاچاق کالا، ارز، مواد مخدر و سایر کالاهای غیرمجاز
  • اقدام علیه امنیت کشور از طریق گروهک‌های تروریستی
  • کلاهبرداری، نقض مالکیت معنوی و سایر جرائم مالی
  • تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران
  • هتک حیثیت اشخاص

در حال حاضر چندین پیام رسانی بومی در ایران فعال هستند،  «رضا تقی‌پور» عضو شورای عالی فضای مجازی کشور در برنامه صبحگاهی شبکه ۲ سیما  درباره آمار کاربران پیام‌رسان‌های داخلی گفت: آخرین آمار منتهی به ۱۵ آذر ۱۴۰۱ که توسط مرکز ملی فضای مجازی منتشر شده نشان می‌دهد کاربران ماهانه روبیکا ۳۵ میلیون کاربر، ایتا ۱۵.۲میلیون کاربر، بله ۹.۸میلیون کاربر و سروش پلاس ۸.۱ میلیون کاربر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.